Sorra jelentik be az autógyártók, hogy visszább vesznek az elektromos autós fejlesztésekből és a gyártásból. Most a Toyota jelezte, hogy a tervekhez képest 30 százalékkal kevesebb villanyautót állít elő 2026-ban.
A cég 2026-ban egymillió e-autó összeszerelését tervezi, ami 30 százalékos zsugorodás a korábbi, másfél milliós előrejelzéshez képest. Jövőre pedig mindössze 400 ezer villanyautó gyártásával számol. A japán autógyártó már értesítette a döntésről a beszállítóit is.
A világ nagy autógyártói azzal szembesülnek, hogy a vásárlók érdeklődése megcsappant a teljesen elektromos járművek iránt. Ennek oka az e-autók magasabb ára, a megfelelően kiterjedt töltőhálózat hiánya és a kormányzati támogatások kivezetése - írja a Világgazdaság.
A Toyota a világ legnagyobb autógyártója. A japán vállalat a Yiche adatai szerint júliusban 651 200 autót tudott eladni világszerte. Második a Volkswagen 346 200, harmadik a BYD 315 600 darabbal.
Sorra lépnek vissza az autógyárak
A Ford és a General Motors az elmúlt hónapokban függesztette fel a villanyautó-gyártási kapacitásának bővítésére vonatkozó terveit. A Volvo, amely 2030-ra kizárólag az elektromos autók gyártására akart átállni, úgy döntött, hogy kínálata legalább 10 százaléka mégis hibrid modell marad. Az Aston Martin az év elején közölte: egy évvel késlelteti az első akkumulátoros elektromos járművének piacra dobását.
Csökkentek az eladások Európában
Korábban beszámoltunk róla, hogy az Európai Unióban a kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autók piaci részesedése egy év alatt 13,5 százalékról 12,1 százalékra csökkent idén júliusban, a hibrid-elektromos autóké viszont 25,5 százalékról 32 százalékra nőtt. Január-július között egyébként 815 399 tisztán elektromos újautót helyeztek forgalomba az EU 27 tagállamában.