A Toyota az áprilisi Sanghaji Autószalonon mutatta be legújabb tisztán elektromos modelljét, a bZ7 típusjelzésű szedánt.
Toyota
A kínai GAC-vel közösen kifejlesztett alacsony építésű 5 méteres újdonság a BMW i5, a Mercedes EQE és Tesla Model S konkurense lesz.
A high-tech infotainment rendszer a Huawei saját fejlesztésű HarmonyOS operációs rendszerét futtatja. A szélvédője felett LiDAR-t felvonultató, fejlett önvezetésre képes Toyota bZ7 várhatóan csak Kínában lesz kapható, az árakkal kapcsolatban a későbbiekben nyilatkoznak a cég képviselői - írja a HVG.
Európába az elektromos C-HR érkezik
Más újdonságokkal is jelentkezett a Toyota. Márciusban a japán gyártó bemutatta a C-HR tisztán elektromos változatát, a C-HR+ modellt, amely háromféle kivitelben debütál. Az új crossover az e-TNGA platformra épül, és a hagyományos hibrid változatok mellett mostantól egy teljesen elektromos alternatívát is kínál.
A 4,52 méter hosszú C-HR+ 455-600 kilométeres hatótávval érkezik, attól függően, hogy melyik verziót választjuk. Az alapmodell 167 lóerős, míg a csúcskivitel 343 lóerőt kínál, 5,2 másodperc alatt gyorsulva 100 km/h-ra.
Az új modell 11 kW-os AC töltéssel és 150 kW-os DC gyorstöltéssel is kompatibilis. Az európai forgalmazás várhatóan az év végén kezdődik, előzetes becslések szerint 18 millió forint körüli vételáron.
Mopedautóban is gondolkodik a Toyota
A 2025-ös Kensiki Fórumon mutatta be a Toyota FT-Me nevű koncepcióautóját. Körülbelül akkora mint a régi kétszemélyes Smart. Végsebessége 45 km/h, 100 kilométer körül lehet a hatótávja. Napelemet helyeznének a tetejére, amivel akár napi 20-30 kilométernyi energiát is tölthet.
Hossza alig 2,5 méter, így egy átlagos parkolóban legalább két ilyen jármű is elfér. A végsebessége 45 km/h körül alakulhat. Variálhatósága miatt mozgáskorlátozottaknak is megfelelő lehet. Ha elkészül, akkor egyes piacokon akár már 14 éves kortól vezethető lesz.