Ráadásul az akkkumulátor feltöltéséhez legfeljebb tíz percre van szükség
Fotó: Shutterstock

1500 km hatótávú aksik tömeggyártásába kezd a Toyota

Olyan villanyautós akkumulátorok tömeggyártásába kezd a Toyota, amelyekkel a jármű egyetlen feltöltéssel akár 1500 km-t is megtehet. Ráadásul a töltésük legfeljebb tíz percet igényelhet. Igaz, néhány évet várni kell, mire kereskedelmi forgalomba kerülhet a technológia.


A korábbiaktól jóval fejlettebb akkumulátorok gyártásába kezd a Toyota

A Idemitsu Kosan vállalattal kötött megállapodást a Toyota arról, hogy szilárdtest-akkumulátorokkal ellátott, ultranagy hatótávolságú villanyautók tömeggyártásába kezd. Az új akkumulátor-technológiájuk az e-autók egyetlen feltöltésével akár 1500 km megtételét is lehetővé teszi, ráadásul mindezt legfeljebb tíz perc töltési idővel. Az Idemitsu Kosan Japán második legnagyobb olajfinomítója, azonban 2001 óta akkumulátorokat is fejleszt.

Ez az együttműködés a szulfidos szilárd elektrolitokra összpontosít, amelyek ígéretes anyagnak számítanak az akkumulátoros, elektromos járművek nagy kapacitású és teljesítményű üzemelésének eléréséhez. A szulfid szilárd elektrolitokat lágyság és más anyagokhoz való tapadás jellemzi, ami alkalmas az akkumulátorok tömeggyártására

- idézi a Toyota tájékoztatóját a Bitcoinbázis.

A japán autógyártó óriás 2027-ben hozhatja kereskedelmi forgalomba a szilárdtest-akkumulátorait. Az árukról egyelőre csak találgatni lehet, azonban elég valószínű, hogy drágábbak lesznek, mint a jelenleg elterjedt akkumulátorok.

A CATL kételkedik a Toyota eredményeiben

A kínai CATL a világ legnagyobb akkumulátorgyártója. A cég vezető tudósa, Wu Kai is a közelmúltban jelentette be, hogy olyan új anyagot fejlesztettek ki, amely jelentősen javítja az e-autók lítium-ion akkumulátorainak töltési hatékonyságát, akár extrém hidegben is. Mínusz 20 fokban például 50 százalékos hatékonyságnövelést értek el, normál hőmérsékleten pedig 43 százalékost.

A Carscoops beszámolója szerint a technológia segítségével a vállalat képes lesz sorozatgyártani egy olyan akkut, amely 10 perc alatt feltölthető és 400 km hatótávolságot nyújthat a felhasználójának. Azonban a jövőben a 10 percet tovább szeretnék csökkenteni 5-7 percre.

A tudós nem ment el szó nélkül a Toyota fejlesztéseinek híre mellett sem. A japán cég már a nyáron megszellőztette, 2027-re képesek lesz szilárdtest-akkumulátorokat gyártani.

Amiben biztos vagyok az, hogy jelenleg senki sem képes szilárdtest-akkumulátorok tömeges gyártására az iparágban. Azt állítják, hogy képesek felére csökkenteni a költségeket, ami nagyon izgalmas lenne, de kíváncsi vagyok, milyen összehasonlítási alapot használnak ehhez

- nyilatkozta akkor Wu Kai.

Ne hagyd ki!