Ráncfelvarrást kap a belsőégésű motoros Audi A3, melyből később plugin hibrid verzió is elérhető lesz. Azonban fejlesztik az A3-asok teljesen elektromos meghajtású, új családtagjait is. Mutatjuk, mit lehet tudni az érkező autókról!
Új autók érkeznek az Audi A3-as családjába
Már fejleszti az A3-as sorozat tisztán elektromos meghatású tagjait az Audi. Azonban a villanyautók érkezését csak 2027-re valószínűsíti a szaksajtó. Addig a korábbi verzió friss, ráncfelvart kivitelei lesznek kaphatók – írja a német Auto Motor Sport.
Az Audi A3 előző generációja 2020-ban debütált. Ez kap most frissítését. Az új autók a korábbiakhoz hasonlóan ötajtós és szedán verzióban készülnek. Viszont mostantól enyhén terepes, 15 milliméterrel megemelt, nagyobb kerekes Allstreet változatban is elérhető a modell.
A HVG megjegyzi, később plugin hibrid hajtáslánccal is kapható lesz az autó. Az Ingolstadtban gyártott újdonság németországi alapára 35 650 euró (nagyjából 14,1 millió forint), az Allstreet kivitel pedig 37 450 eurótól (körülbelül 14,8 millió forint) kezdődik.
Nem biztos, hogy érdemes kizárólag a villanyautókra fogadni a közeljövőben
Egyébként az Európai Unió illetékeseinek jelenlegi tervei szerint 2035 után nem lehet az EU-ban belső égésű motoros személyautókat forgalomba helyezni. Kivéve, ha a légkörbe szennyezőanyagot nem juttató üzemanyaggal működnek.
2035 még messze van, egyelőre úgy néz ki, hogy Európa az elektromos vonalra áll át, és úgy látszik, ezt a vásárlók is tudják. Bár Magyarországon a növekedés üteme elmarad az átlagtól, mivel a villanyautók ára még mindig jelentősen magasabb a velük összevethető képességű belső égésűekénél
- nyilatkozta Szécsényi Gábor, Az Autó című szaklap főszerkesztője tavaly.
De hozzátette, nemcsak ez az egyetlen ok, hanem például a töltőinfrastruktúra fejletlensége is. Aki ma nem tud a kertjében, a garázsában tölteni, az nem nagyon tudja megoldani. A köztöltés pedig drága.
Mindezek ellenére a szakember biztos az elektromos autók sikerében hosszú távon. Mint mondta, azok hatásfoka jóval nagyobb, mint a belső égésűeké, valamint
energetikai szempontból is egyértelműen az elektromos hajtás felé mutat minden.
Azonban egyelőre hosszadalmas a töltésük, ritkás a töltőhálózatuk és rövid a hatótávuk.