Itt a japán gyártó új csodamotorja
Fotó: Shutterstock

Különféle üzemanyagokkal is működő motort készít a Toyota

Újgenerációs motort mutatott be a Toyota. A japán autógyártó legújabb fejlesztése hibrid és bioüzemanyagokkal működő autókhoz is használható lesz. A technológiát a Subaru és a Mazda is használhatja.


Csodamotort mutatott be a Toyota

Olyan újgenerációs motorokat mutatott be a Toyota, amelyek hibrid és bioüzemanyaggal működő autókban is használhatók lesznek. A cég a Subaru és a Mazda Motor közreműködésével fejlesztette ki a 1,5 és 2 literes, meglehetősen kompakt egységeket, amelyek a most elterjedt modellekhez képest kisebb térfogattal és magassággal rendelkeznek – írja a Reuters.

Ezekkel a fejlesztésekkel mindhárom vállalat célja a motorokkal, akkumulátorokkal és más elektromos meghajtási egységekkel való integráció optimalizálása

- idézi az autógyártók közleményét az Economix.

A fejlesztéssel a vállalatok célja a belsőégésű motorok szén-dioxid-mentesítése és a járművek formatervezésének megújítása, például alacsonyabb motorháztetővel.

Azonban azt egyelőre nem tudni, az újtípusú motorok mikor jelenhetnek meg a piacon.

Mirai-ok tulajdonosai perlik a Toyotát

Egyébként számos hidrogénautó-tulajdonos csalódott, amiért ilyen autót vásárolt. Emiatt a legelterjedtebb hidrogénmeghajtású autómodell, a Toyota Mirai néhány tulajdonosa jogi lépéseket tett a japán autógyártó ellen. Azt követelik, vásárolja vissza a cég az autóikat.

Az Egyesült Államokból különösen sok panasz érkezett hidrogénautósoktól. Ott a hidrogéntöltő állomások száma héttel csökkent tavaly óta. Jelenleg csupán 52 helyen lehetséges a tankolás.

Ráadásul technikai és ellátási problémák miatt is akadozik ezen töltőállomások működése. Arra is volt példa, hogy nagyon hideg időben a töltőfej egy autóhoz fagyott, és csak szakember tudta eltávolítani.

További gond, hogy a hidrogén ára nagyjából megháromszorozódott az utóbbi időszakban. Így egy tankolás több mint 200 dollárba - durván 74 ezer forintba - is kerülhet.

Mindezen nehézségek miatt 30 tulajdonos perelte be a Toyotát. Egyebek mellett azt állítják, a cég félrevezette őket az autó hatótávolságával és a hidrogénhálózat megbízhatóságával kapcsolatban. Emellett a kereskedők is hazudtak a vezetői élményről.

Hasonló okok miatt korábban is követelték, hogy a japán gyártó vásárolja vissza az autóikat. Azonban a Toyota ezt akkor elutasította. Azzal érvelt, hogy magával a hidrogénautóval műszaki probléma nincsen.

Ne hagyd ki!