Hidrogénautó-tulajdonosok perlik a Toyotát. Elsősorban nem a japán cégtől vásárolt autójukkal van problémájuk, hanem összességében a hidrogénautózással. Főleg a tankolással gyűlt meg a bajuk.
Mirai-ok tulajdonosai perlik a Toyotát
Számos hidrogénautó-tulajdonos csalódott, amiért ilyen autót vásárolt. Emiatt a legelterjedtebb hidrogénmeghajtású autómodell, a Toyota Mirai néhány tulajdonosa jogi lépéseket tett a japán autógyártó ellen. Azt követelik, vásárolja vissza a cég az autóikat.
Az Egyesült Államokból különösen sok panasz érkezett hidrogénautósoktól. Ott a hidrogéntöltő állomások száma héttel csökkent tavaly óta. Jelenleg csupán 52 helyen lehetséges a tankolás.
Ráadásul technikai és ellátási problémák miatt is akadozik ezen töltőállomások működése. Arra is volt példa, hogy nagyon hideg időben a töltőfej egy autóhoz fagyott, és csak szakember tudta eltávolítani.
További gond, hogy a hidrogén ára durván megháromszorozódott az utóbbi időszakban. Így egy tankolás több mint 200 dollárba - durván 74 ezer forintba - is kerülhet jelenleg.
Mindezen nehézségek miatt 30 tulajdonos perelte be a Toyotát. Egyebek mellett azt állítják, a cég félrevezette őket az autó hatótávolságával és a hidrogénhálózat megbízhatóságával kapcsolatban. Emellett a kereskedők is hazudtak a vezetői élményről.
A TotalCar megjegyzi, hasonló okok miatt korábban is követelték, hogy a japán gyártó vásárolja vissza az autóikat. Azonban a Toyota ezt akkor elutasította. Azzal érvelt, hogy magával a hidrogénautóval műszaki probléma nincsen.
A hidrogénmeghajtásban is látja az autózás jövőjét a Toyota
Egyébként óriási hidrogén-üzemanyagcellás piaccá válik Európa az évtized végére a Toyota várakozása alapján. Emiatt új vállalatot fognak alapítani a kontinensen. A Hydrogen Factory Europe amellett, hogy fejleszteni és gyártani fogja az üzemanyagcellákat, felelni fog a hidrogénes technológiák kereskedelmi koordinációjáért is – jelentette be a Kenshiki Fórumon a Toyota.
A japán autóipari óriás terveihez az Európai Bizottság Green Deal projektje adja az alapot. Ez 45 milliárd euróval támogatja a nulla emissziós technológiák, így a hidrogén elterjedését az EU autóiparában 2027-ig. Ehhez az Európai Unió szállítási infrastruktúra-alapja 284 millió eurós támogatást biztosít töltőállomások létrehozására. Ebből főképpen a transzeurópai szállítási útvonalakon alakítanának ki töltőket 200 km-enként.
A világ első sorozatgyártott, hidrogén-üzemanyagcellás szedánja a Toyota Mirai 2015-ben jelent meg. A modellnek a második generációja 2020-ban érkezett. Ezt a technológát az új Crown-ban is bemutatta a japán gyártó tavaly.