A parkolási rend változtatásával a helyi lakosok gondjain enyhítenek
Fotó:123RF

Változik Budapesten a parkolás, ezekben a kerületekben indul a kísérlet

A cél az, hogy enyhítsék a helyben lakók parkolási gondjait. A koncepció része az úgynevezett kizárólagos lakossági parkolás bevezetése, valamint mikromobilitási pontok kialakítása.


Mi az a mikromobilitási pont?

A mikromobilitási pontokkal a rollerkáoszt akarják orvosolni, ami azt jelenti, hogy a fővárosban működő szolgáltatók ma még szanaszét hagyott rollereit, kerékpárjait ezeken a pontokon lehet majd tárolni. A Fővárosi Önkormányzat, a Budapesti közlekedési Központ és a Budapest Közút célja parkolási szabályok szigorításával az, hogy a helyben élők előnyt élvezzenek. A modell egyelőre kísérleti jelleggel startol el, legelőször a VI. kerületben.

Így indul a kísérlet

A Terézváros belső részén mától megjelenő közlekedési táblák a kerületi parkolóhelyek mintegy 30 százalékán tiltják meg, hogy este 18 és reggel 7 óra között nem VI. kerületi autósok ezeket a várakozóhelyeket használják. Októberig csak figyelmeztetik a szabályt megszegő sofőröket. A terézvárosi parkolóházakkal megállapodást kötöttek, és 50-60 százalékos kedvezménnyel vásárolhatók bérletek 150 helyre.

Az újfajta parkolóhelyeket a KRESZ-nek megfelelően Várakozni tilos tábla fogja jelölni, amelyet a „Kivéve lakossági parkolási engedéllyel 18 és 7 óra között" kiegészítéssel látnak el. A könnyebb felismerhetőség érdekében egy kezdeti, átmeneti időszakot követően a parkolókat egységes, kék színű burkolati jellel is körbefestik.

Terézváros után több lépésben, további belső kerületekben is előnybe kerülnek a helyi lakosok. További egyeztetések zajlanak három másik városrész, Erzsébetváros, Belváros-Lipótváros, illetve a XIII. kerület vezetésével. Ha ezek lezárultak, várhatóan még az ősz folyamán véglegesíthetők a tervek, majd megkezdődhet a táblák kihelyezése.


Ne hagyd ki!