Egy öt éve futó amerikai kutatásból kiderül, hogy a Tesla márkát elhagyó autósok fele belső égésűre vált. Igaz, az arányuk folyamatosan csökken. A számokból az is látható, hogy egyre többen egy másik elektromos autóba ülnek át, azaz erősebb lett a konkurenciája.
Egy amerikai cég 2019 óta felmérést készít a korábbi Tesla-tulajdonosok körében, hogy milyen típusú autót választottak, miután eladták Teslájukat. A 2024-es adatok szerint 51 százalék belső égésű autót vásárolt, 32 százalék egy másik, teljesen elektromos autót, 10 százalék hibridet, míg 6 százalék plugin hibridet.
A trend talán még ennél is érdekesebb. Öt évvel ezelőtt még 71 százalék váltott vissza belső égésűre, ami 20 százalékpontos csökkenés. A háromszorosára (10-ről 32 százalékra) nőtt azonban a más elektromos autómárkát vásárlók aránya. A hibridé pedig 18-ról 10 százalékra csökkent, a plugin hibrid 6 százalékra nőtt.
Jön fel a konkurencia
A felmérést közlő Totalcar megjegyzi, a Tesla sokáig úttörőnek számított az elektromos autózásban és még most is vannak egyedi innovációi, de közben a tradicionális gyártók is lassan elérték azt a szintet, amivel már rendes versenyhelyzetet teremtettek. Emiatt több felmérés is azt mutatja, hogy sokan váltanak a régi nagy gyártók termékeire egy Tesla birtoklása után. Az Edmunds szerint ebben az is szerepet játszhat, hogy a Tesla megnyitotta a Supercharger hálózatot a többi elektromos autó számára is, ez pedig elvette az amerikai gyártó egyik komoly versenyelőnyét.
Kevesebb Tesla fogyott
Korábban beszámoltunk róla, hogy a Tesla június végéig tartó negyedévben 443 ezer 956 járművet szállított ki, 4,7 százalékkal kevesebbet mint egy évvel korábban. Elemzők nagyobb visszaesésre, 436 ezer kiszállított autóra számítottak. Az idei második negyedévben a Model 3 és Model Y modellekből 422 ezer 405-öt, a többiből pedig összesen 21 ezer 551-et szállított ki a Tesla. Az áprilistól június végéig tartó három hónapban a Teslánál 410 ezer 831 jármű készült, 14,3 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál.