EU-s összevetésben olcsó az elektromos autók töltése Magyarországon. Ám a rendszer túlterhelt: az egy töltőállomásra jutó autók száma uniós átlag feletti - derül ki az Oeconumus Gazdaságkutató Alapítvány elemzéséből.
Magyarország 3566 darab e-autó töltőállomásával a 27 tagú EU-ban a 13. helyen áll. A közösségben található 691 ezer elektromos töltő közel 60 százaléka mindössze három országban: a legtöbb Hollandiában, majd Németország és Franciaország következik.
Ha az egy töltőállomásra jutó e-autószámot vizsgáljuk, akkor Magyarország 20,5 autóval a 23. helyen áll. Nálunk csak Máltán, Írországban, Portugáliában és Luxemburgban zsúfoltabb a rendszer.
15,5 euró (6100 forint) egy Tesla feltöltése
A gazdaságkutató megvizsgálta az autók töltésének árát is. Elkészítették az előfizetés nélküli átlagos díjszabások rangsorát az egyik legnépszerűbb típus, a Tesla Model 3 esetében, eszerint Magyarország a negyedik helyen volt az unióban az idei első negyedévben. Nálunk olcsóbban csak a portugálok, a finnek és a csehek töltik a Teslájukat. Magyarországon a Tesla Model 3 teljes feltöltése átlagosan 15,5 euróba (6100 forint) került. Az olcsóbb töltési díjat lehetővé tevő előfizetések tekintetében hazánk az uniós rangsor ötödik helyén áll - írja az Oeconumus Gazdaságkutató Alapítvány.
A tisztán elektromos autók szegmensben a legnagyobb piaci részaránya a Teslának van (10,8%), szorosan mögötte a BMW (10,1%), majd a Mercedes-Benz (8,8%) és a Volvo (8,6%) következnek.
Villanyautó-eladások Magyarországon: egy kínai márka az élen
Néhány napja írtunk arról, hogy a BYD már második hónapja vezeti a listát a hazai villanyautó-eladásokban. Augusztusban BYD Sealből fogyott a legtöbb darab (56), második a Volvo EX30, harmadik a BYD Seal U SUV. Az éves eladási lista továbbra is a Tesla Model 3 és Model Y páros vezeti, de a Volvo EX30 szorosan követi őket.