A német villanyautó-export sem javít sokat a helyzeten
Fotó: Shutterstock

Alig bírják eladni a villanyautókat a németek

Nagyjából 100 ezer eladatlan elektromos autó áll Németországban egy iparági szakértő szerint. Úgy tűnik, visszafogott a kereslet az e-autókra Európa legnagyobb gazdaságában. Az ország autóexportja sem javít sokat a helyzeten.


Túlkínálat a német elektromosautó-piacon

Németországban nagyjából 100 ezer elektromos autó áll eladatlanul. Az autók elsősorban gyárak közelében lévő parkolókban és kereskedésekben várakoznak a vevőkre.

Werner Olle autópiaci szakértő a Berliner Zeitungnak elmondta, a felhalmozódott autókészletek elsősorban az e-autók vásárlása után járó állami támogatások hirtelen megszűnésével magyarázhatók, ami jelentősen csökkentette a keresletet.

Mindez annak a fényében még érdekesebb lehet, hogy Németország elektromosautó-exportja 58 százalékkal nőtt tavaly, éves alapon. Így mintegy 786 ezer autót exportáltak, 36 milliárd euró értékben. Ezen belül a tisztán elektromos meghajtásúak aránya 25 százalék volt.

Azonban a TotalCar megjegyzi, manapság az export sem tudja megoldani az eladatlan autók problémáját. Ráadásul a német autóipar jövője kérdéses például a magas árazása miatt is.

Sokkal drágábbak a használt e-modellek, mint a hagyományos autók

Egyébként a Használtautó.hu adatai alapján továbbra is a belső égésű motorosok dominálnak az e-autókkal szemben a magyar használtautó-piacon. A magasabb keresletük elsősorban a lényegesen alacsonyabb árukkal magyarázható.

Igaz, folyamatosan növekszik a tisztán elektromos autók népszerűsége. Sőt, mára több figyelmet kapnak, mint a hibrid modellek.

Például a portál 2023-as adatai alapján a 518 ezer benzines és a 400 ezer dízelautós hirdetésükre együttesen több mint 5 millió telefonos megkeresés érkezett. Ezzel szemben a közel 29 ezer villanyautóra és a 24 ezer hibridre összesen 58 ezer.

Egyértelmű, hogy a vevők pénztárcamérete és az abból fakadó árérzékenység miatt továbbra is a hagyományos motorú autók preferáltak. Egy 10 évesnél idősebb elektromos vagy hibrid átlagára ugyanis egy 10 évesnél idősebb benzines vagy dízelautó átlagárának akár több mint kétszerese is lehet. 10 évesnél fiatalabb modellek esetében pedig még mindig másfélszeres szorzót látunk

idéztük Horváth Andrást, az oldal szakértőjét néhány hete.

Ne hagyd ki!