Dízelmotoros autóval erősít a Volkswagen Magyarországon
Fotó: Shutterstock

Ennyibe kerül nálunk a VW megújult, dízelmotoros SUV-ja

A magyarországi újautópiacon is megjelent az új Volkswagen Tiguan erősebb, kétliteres dízelmotoros TDI változata. A VW teljesen megújult, középkategóriás SUV-ját az ősszel mutatták be a nagyközönségnek.


Új, dízelmotoros VW jelent meg a hazai kínálatban

Az év elején érkeztek meg a magyarországi újautó-kínálatba a szeptemberben debütált, harmadik generációs Volkswagen Tiguan 150 lóerős 1,5 literes benzines és szintén 150 lovas, kétliteres dízel változatai.

A napokban pedig megjelentek a magyar piacon a kétliteres TDI erőforrás nagyobb teljesítményű, illetve 360 helyett immár 400 Nm-es nyomatékú verziói.

A jól felszerelt Elegance-kivitel erősebb dízelmotorral, hétfokozatú DSG automata váltóval és 4Motion összkerékhajtással 19,2 millió forintba kerül. A HVG viszonyításképpen hozzáteszi, 1,9 millió forinttal olcsóbb a 150 lóerős dízeles változat, elsőkerék-hajtással.

A 193 lóerős dízel Tiguan R-Line sportos csúcsfelszereltséggel, 7,7 másodperces 0–100-as gyorsulással, 220 km/h végsebességgel és akár 6,2 literes átlagfogyasztással pedig 19,7 millió forintnál kezdődik.

Spórolni próbál, mégis elképesztő összegű beruházásokra készül a Volkswagen

Egyébként februárban jelentette be a Volkswagen, megtartja a jelenlegi beruházási szintjét a 2024-2028 közötti időszakban, és ehhez körülbelül 180 milliárd eurót különít el. Az autóipari óriáscég felügyelőbizottsága jóváhagyta az erre vonatkozó tervet. Igaz, egy olyan feltétellel, amely lehetővé teszi az összeg esetleges módosítását a költségcsökkentési célok teljesülésétől függően – írta a napokban a bennfentes forrásokra hivatkozva a Handelsblatt német gazdasági napilap.

A VW nem kívánta közvetlenül kommentálni ezeket a híreket, azonban jelezte, március 13-án, az éves beszámoló közzététele után információkat fog nyújtani a témában.

A Handelsblatt értesülései összhangban vannak a Volkswagen tavaly tavasszal bejelentett ötéves tervével, amely szintén 180 milliárd eurós beruházást irányzott elő, igaz 2027-ig. Az alapján a fejlesztések több mint kétharmada az elektromos járművekre való átállásra és digitalizálásra vonatkozhat.

Tehát úgy tűnik, az autógyártó annak ellenére ragaszkodik a korábban meghatározott beruházási ütemhez, hogy egyúttal törekszik a költségcsökkentésre a marzsok növelésének érdekében, a villanyautós átállás alatt.

Ne hagyd ki!