Tízből nyolc magyar néha nem tudja utólag beazonosítani bankkártyás vásárlásait, és a kelet-közép-európai régióban is hasonló az arány - derül ki egy nemzetközi kutatásából.
A probléma nem egyedi. A régióban minden ötödik megkérdezett elismerte, hogy ez bizony gyakran vagy nagyon gyakran megesik vele. A magyar kártyabirtokosok többsége (61 százaléka) vissza tud emlékezni a vásárlásra, ha megerőlteti az agyát, a harmaduk azonban a bankjához, százból tízen pedig a kereskedőhöz fordulnak, hogy segítsen az emlékezésben. Vitás esetekben a magyarok csaknem 80 százaléka panaszt nyújt be a bankjának.
A felmérést megrendelő Mastercard valamint az Ethoca saját, a tranzakcióról részletes leírást adó digitális megoldását ajánlja a feledékeny kártyatulajdonosoknak. Tapasztalataik szerint az átlátható információkkal nő a fogyasztók elégedettsége, továbbá megelőzhetőek az időigényes vitarendezési eljárások, amelyek a kapcsolatfelvétellel, a tranzakció ellenőrzésével és igazolásával együtt átlagosan 2 hétig is eltarthatnak.
Tényleg ilyen feledékenyek vagyunk?
A felmérés résztvevői három dologról szeretnének részletesebb információkat kapni a vásárlások könnyebb és gyorsabb azonosításához. A legfontosabb számukra a kereskedő neve, majd a vásárlás helye, végül a kereskedő logója.
Kíváncsiak vagyunk arra, hogy kerültél-e már hasonló helyzetbe, első ránézésre ugyanis számunkra túlzónak tűnik a 80 százalékot közelítő „eseti feledékenységi arány". Különösen akkor, ha az SMS-ben kapott értesítéseknek köszönhetően vagy a netbankon keresztül ellenőrizni tudod a vásárlásaidat.