Összesen kétmilliárd forintot utalt el tévesen az Apple Pay rendszere a múlt héten. Hogyan lehet csökkenteni a kockázatot, hogy ne váljunk ilyen vagy hasonló malőrök áldozatává?
Az Apple Pay múlt heti technikai hibája miatt jelentős számú hazai ügyfélnél indított jóvá nem hagyott kártyás fizetéseket a szolgáltató. Összesen 780 ezer tranzakció történt közel 2 milliárd forint értékben. A legtöbb érintett azóta visszakapta a jogosulatlanul levont összeget. Az Economx gazdasági portál azt gyűjtötte össze, mire érdemes odafigyelni, hogy kimaradjunk az ilyen technikai malőrökhöz hasonló helyzetekből.
Így csökkenthetjük a kockázatot
- Állítsunk be limitet az online tranzakcióknál és az ATM-es pénzfelvételnél is.
- Kérjünk push-értesítéseket kérjünk a tranzakciókról (sms is lehet, csak pénzbe kerül). Minél gyorsabban észleljük a lopást, annál nagyobb eséllyel szerezhetjük vissza a pénzt.
- Ha tehetjük, legyen több alszámlánk bizonyos célokra, ezzel is csökkentve a kockázatot
- Használjunk virtuális kártyát az online fizetésekre, amire csak akkora összeget kell elhelyeznünk, amennyit éppen el szeretnénk költeni.
- Kérjünk külön kártyát a rendszeres fizetésekhez, például a folyamatosan megújuó előfizetésekhez és ezeken tartsunk kisebb összegeket.
Kérhetünk kártérítést a banktól, ha csalás áldozatai lettünk?
Korábban írtunk arról, hogy a fogyasztónak mit kell tennie és milyen esetben kérhet kártérítést a banktól, ha csalás áldozata lett.x