Belföldi nyaralás alatt is kártyával fizetnénk

Sokkal nagyobb az igény a bankkártyás fizetésre a belföldi nyaralások során, mint amennyi lehetőség van erre. Ez a különbség kifejezetten látványos a piaci árusok, a wellness-, valamint a sportszolgáltatások és strandok esetén, de az Sikeres vállalkozás elké, szórakozóhelyeken és szálláshelyeken sem tudnak annyian kártyával fizetni, mint amennyien szeretnének.



Továbbra sem csillapodik az elmúlt években tapasztalható ugrásszerű növekedés a kártyás fizetési forgalomban, aminek várhatóan a strandszezonban is érződhet a hatása. Ezért vizsgálta meg egy felmérés keretében az OTP Bank, hogy mivel fizetnek a hazai fogyasztók, ha éppen nyaralnak.

A hitelintézet megrendeléséből készített felmérés* alapján a bankkártyával rendelkező felnőttek több, mint fele tervezi, hogy 2022-ben is itthon tölti szabadságát, a lakosság 61 százaléka pedig volt belföldön nyaralni az elmúlt két évben. Akik az elmúlt években bankkártyával indultak a vakációra, tízből kilencen ezzel is fizették költségeiket – leggyakrabban boltokban (82 százalék), éttermekben (72 százalék) és a szálláshelyeken (63 százalék). Ellenben, ha szórakozni, strandra, sportolni, vagy a piacra indultak, már kevesebben éltek a bankkártyás, vagy okoseszközös fizetéssel. De nem azért, mert nem akartak volna, hanem inkább, mert nem volt rá lehetőségük.

A kutatásból kiderült, hogy ezeken a költési helyszíneken markáns eltérés van aközött, ahogy fizetnek és ahogyan fizetni szeretnének az emberek. A boltokban három százalékkal fizetnének többen kártyával, mint ahány vásárlónak lehetősége volt rá. Az éttermek esetében ez az eltérés 10, a szórakozóhelyeken 15, a szálláshelyeken pedig 16 százalék. A szórakozóhelyek esetében pont a fő célcsoport, a 18-39 évesek nyilatkoztak legtöbben arról, hogy szívesen fizetnének bankkártyával vagy okostelefonnal.

A kevésbé jellemző bankkártya elfogadó helyek esetében még a fentiekhez képest is sokkal szélesebbre nyílik az olló az igények és lehetőségek tekintetében. A piaci árusoknál 22 százalékkal, a wellness- és sportszolgáltatások esetében 21 százalékkal, a strandokon pedig 17 százalékkal többen fizetnének kártyával. Pedig a kártyás fizetés a kereskedőknek és szolgáltatóknak is egyaránt hatalmas lehetőséget jelenthet.

Láthatóan egyre természetesebbé válik a kártyahasználat – hiszen gyors, kényelmes és biztonságos –, így a hétköznapok szokásait nyaraláskor is visszük magunkkal. Úgy véljük, hogy a nyári szezonban még tovább növekedhet az elektronikus fizetési megoldások iránti igény, hiszen már egyre több vásárló keresi azokat a boltokat, ahol kártyával is fizethet, így egy sikeres vállalkozás lassan elképzelhetetlen kártyaelfogadás nélkül

– mondta Hideg Noémi, az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM menedzsment vezetője.

Az OTP Csoport elektronikus fizetési megoldásai között már elérhető olyan alkalmazás is, amellyel a kereskedő POS-terminálként használhatja mobiltelefonját. A SimpleBusiness alkalmazással többféle elektronikus fizetési lehetőség is elérhető, használatával már érintéses kártyaelfogadás, valamint QR-kódos és link-es fizetés is felkínálható a vásárlók számára. Az applikációt kezdő- vagy 30 millió forint alatti éves árbevétellel rendelkező vállalkozásoknak javasolja az OTP Csoport. Magasabb árbevétel esetén a bankkártyák mellett egészségpénztári, cafeteria- és SZÉP-kártyák elfogadására is alkalmas POS-terminál igénylését ajánlja a hitelintézet. (x)

* A reprezentatív felmérést az OTP Bank megbízásából a Magyar Target Pulzus Média Kutató Kft. 2022 májusában készítette 1012 fő részvételével.

A tájékoztatás nem teljes körű és nem minősül ajánlattételnek, célja kizárólag a figyelem felkeltése. A fenti termékek és szolgáltatások részletes feltételeiről az ismert csatornákon keresztül tájékozódhatnak. Az OTP Bank fenntartja annak jogát, hogy a tájékoztatásban szereplő termékek és szolgáltatások kondícióit módosítsa.

The Conversation

Ne hagyd ki!