A pénznek nam a zokniban van a helye

Felelősség, megbízhatóság, gyorsaság, jól működő online felület. Ezek a legfontosabb tényezők. És még valami.


Egy friss közvélemény-kutatás szerint nincs jelentős eltérés a vizsgált hazai bankok ügyfeleinek elvárásai között, ugyanazokat az értékeket tartják fontosnak, illetve kevésbé fontosnak. Bár az elég meglepő, amit a bankok társadalmi felelősségéről gondolnak, illetve tudnak az emberek. A legfontosabb elvárások a következők:

  • megbízhatóság
  • gyors ügyintézés
  • stabilitás
  • korszerű online ügyintézés
  • rugalmasság
  • segítőkészség
  • ügyfélcentrikus működés
  • megfelelő tájékoztatás
  • fiókhálózat kiterjedtsége

Társadalmi felelősségvállalás

A hazai bankok ügyfeleinek kétharmada nincs tisztában azzal, hogy az általuk választott intézmények milyen CSR (vállalatok társadalmi felelősségvállalása) stratégiát követnek. Sőt, igazából azt sem látják pontosan, mi az a CSR. Fogalmuk természetes van róla, a leggyakrabban az anyagi támogatással, a szponzorációval kötik össze a fogalmat, ráadásul fontosnak tartják, hogy bankjuk felelősségteljesen járjon el a társadalmi kérdésekben. Ez is kiderül aTakarékbank reprezentatív közvélemény-kutatásának eredményéből.

Az is érdekes, hogy a válaszadók több olyan értéket is fontosnak neveztek, amely tudtukon kívül egy hitelintézet társadalmi felelősségvállalásának része. Ezek a következők:

  • etikus magatartás
  • felelősségre vonhatóság
  • szociális érzékenység
  • emberek jogainak tiszteletben tartása
  • tisztességes verseny betartása

A többség, a megkérdezettek 70 százaléka megfontolná, hogy egy új termék vagy szolgálatás igénybevételéhez jelenlegi bankja helyett olyan hitelintézetet válasszon, amely kiemelkedő hangsúlyt fektet a társadalmi felelősségvállalás értékeire.

További elvárások 

A megkérdezettek úgy gondolják, hogy a hitelintézeteknek nagyobb hangsúlyt kellene fektetniük a támogatáspolitikára. Úgy vélik, hogy más vállalatokkal összevetve ezen a téren le vannak maradva, így szívesen látnák, ha a hitelintézetük felkarolna különböző jó ügyeket, vagy például aktívan segítséget nyújtana krízishelyzetekben. Például a koronavírus által bedarált területeken.

Az ügyfelek körében az egészségügy, a kultúra, a sport, valamint a pénzügyi edukáció támogatása a legnépszerűbb. A vidéken kifejezetten erős pozíciókkal rendelkező Takarékbank ügyfeleinél kiemelkedő a helyi ügyek, értékek támogatása is.

A közvélemény-kutatást a Trend International készítette ötszáz, bankkapcsolattal rendelkező magyar felnőtt megkérdezésével, a felmérés a kilenc nagy bank lakássági piaci részaránya szerint reprezentatív.


Ne hagyd ki!