Rekordévet zárt a CIB Bank kisvállalati üzletága 2020-ban, idén pedig a tavalyi évet is túlszárnyalhatja a pénzintézet. Mindez a digitális fejlesztéseknek is köszönhető, rengeteg új megoldás áll az ügyfelek rendelkezésére. Erről beszélgettünk Fetter Istvánnal, a CIB Bank Kisvállalati Divíziójának vezetőjével.


Jól hangzik a rekordév, de mit jelent ez?

A Kisvállalati Divízió árbevétele bő 20%-kal nőtt az előző évhez képest. Mind a megtakarítási állományban, mind a hitel- és lízingállományban rendkívüli mértékben nőttünk. Ha megnézzük nemzetközi összehasonlításban mindezt, akkor azt láthatjuk, hogy a tizenegy lánybankot tömörítő Intesa Sanpaolo anyabankon belül a legmagasabb mértékű növekedést értük el. Hogyha pedig a magyar versenytársakhoz képest nézzük, akkor azt láthatjuk, hogy úgy általánosságban is nagyon jól teljesített a piac. Mi úgy gondoljuk, hogy a legtöbb mutatóban akár jobban teljesítettünk, mint a versenytársak.

Minek köszönhető mindez? 

Természetesen elsősorban az ügyfeleinknek, hiszen a pandémiát követően megkezdődött egy jelentős, gyors gazdasági élénkülés. Azt láthatjuk, hogy az ügyfeleink nagyon jól helytálltak. Nyilván ez köszönhető volt a kormányzati intézkedéseknek, a támogatott hiteleknek és moratóriumnak is, de az ügyfeleink talpraesettségét szeretném kiemelni. És emellett természetesen a saját kollégáink szerepét: ez igazi csapatmunka volt!

A digitális fejlesztések is segítették a zavartalan működést?

Világszerte megfigyelhető, hogy az utóbbi tíz évben a fiókok száma és a fizikai jelenlét folyamatosan csökken, a digitalizáció elmélyült és kiszélesedett, egyre több termékmegoldás, szolgáltatás érhető el. Mindez a lakossági üzletágban kezdődött, de egyre jobban átgyűrűzött a vállalati üzletágba, azon belül pedig főleg a kisvállalati szektorba. A pandémiának a számos negatív hatása mellett volt egy pozitív hatása: felgyorsította ezeket az intézkedéseket. Ma már a lakosságban szinte teljes körű a digitalizáció, a kisvállalatoknál pedig sok érdemi ügyet lehet online intézni.

Mit látnak az ügyfeleken, mennyire nyitottak ezekre a digitális megoldásokra? Sok ügyfél esetében egy hitelfelvétel a legsúlyosabb pénzügyi döntés, amit meg kell hoznia az életében. Ha mindezt egy digitális csatornán keresztül kell megtennie, nincsen bizalmatlanság a fejükben?

Ez részben egy szociológiai kérdés, ami függ a teljesség igénye nélkül az életkortól, a digitális edukációtól, a korábbi tapasztalatoktól, sőt sokszor még attól is, hogy városban vagy kistelepülésen él-e az adott személy. Jelenleg a lakossági üzletágban szinte teljeskörűen digitálisan tudunk szolgáltatást nyújtani.

És a vállalkozások esetében?

Kisvállalatok esetében nagy segítség a CIB Kisvállalkozói Hitelajánlat-készítő platform, mely a digitalizáció előszobája. Az ügyfél ennek segítségével egy nem kötelező érvényű indikatív tájékoztatót kaphat egyszerű adatok megadásával. Megtudhatja, hogy hitelképes vagy sem, és hogyha igen, akkor milyen összegig, milyen feltételekkel. Jellemzően ez csak egy előzetes tájékoztatás, miután a kollégánk felveszi a kapcsolatot az ügyféllel, még abban az esetben is, hogyha az előzetes szűrés szerint abban a konstrukcióban nem hitelképes. Ilyenkor igyekszünk egy másik konstrukciót találni. Most például az egyik novum a Széchenyi Kártya Program: a CIB Bankban bevezettük a legújabb konstrukciót, a GO! termékcsaládot.

Látjuk a statisztikákat, de meg tudja erősíteni, hogy az elmúlt két évben nőttek a megtakarítások az ügyfeleknél?

Abszolút, több mint 20 százalékos növekedés volt ebben a szegmensben. Ez a kisvállalati oldalon látható, de alapvetően a lakosságnak is nőttek a megtakarításai. Ez érthető, ha csak abba gondolunk bele, hogy több olyan hónap is volt, amikor sokkal kevesebbet tudtunk költeni.

Ilyen infláció mellett a párnaciha őrültségnek tűnik. Ezeket bankbetétben tartják az ügyfelek? Vagy a kis megtakarításokra is van terméketek? Tényleg van itt belépő szint, vagy bárki belevághat?

Nincs belépő szint, tehát gyakorlatilag a legkisebb összegeknél is lehet megtakarítással élni. Ügyfeleink az összeg egy részét befektetési alapba, egy másik részét pedig lekötött betétbe szokták elhelyezni, ezek a befektetések nagyon jól teljesítenek.

A tájékoztatás nem teljes körű. A cikkben szereplő termékek részletes feltételeit a mindenkor hatályos, vonatkozó ügyféltájékoztatók, kondíciós listák és üzletszabályzatok tartalmazzák, melyek megtalálhatóak bankfiókjainkban, valamint a www.cib.hu honlapon.

The Conversation

Friss

Fotó: Shutterstock

Orbán: Bármelyik pillanatban visszavásárolhatja az állam a Liszt Ferenc repülőteret

A magyar kormánynak az a szándéka, hogy a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret visszavásárolja, és ez bármelyik pillanatban megtörténhet – mondta a miniszterelnök a vajdasági Ludason.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: MTI Kelemen Zoltán Gergely

Elhunyt Kornai János közgazdász

Életének 94. évében, hétfőn elhunyt Kornai János Széchenyi-díjas közgazdász, a Magyar Tudományos Akadémia tagja, a Harvard Egyetem és a Corvinus emeritus professzora, a francia becsületrend kitüntetettje, a svéd, amerikai, és más akadémiák tiszteletbeli tagja - közölte a család hétfő este az MTI-vel.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Napelemre, fűtéskorszerűsítésre kérnél többmilliós támogatást? Ez az útja

A nagyszabású, lakosságnak szóló pályázat napelemes rendszerek és energiatakarékos, korszerű, elektromos fűtési rendszerek kialakításához nyújt támogatást. A kivitelező cégeknek hétfőtől van lehetőségük a regisztrációs kérelem benyújtására, a családok és magánszemélyek a program első ütemében december 6. és január 12. között pályázhatnak - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!