Új elektronikus fizetési megoldást  kínál az OTP Mobil
A szakértők sem erre számítottak – miután rekorddal búcsúzott a tavalyi évtől a kártyás fizetés, a forgalom növekedési ütemének lassulására készültek, az idei év első három hónapjának statisztikái azonban azt mutatják, hogy a bővülés üteme nem torpant meg.


Lassan másfél éve, hogy új világ köszöntött be a hazai fizetési forgalomban. 2021. január 1-je óta hatályos a szabályozás, hogy minden online pénztárgéppel rendelkező vállalkozásnak biztosítania kell az elektronikus fizetés lehetőségét a vásárlói részére. A Magyar Nemzeti Bank[1] és az OTP Bank adatai szerint évek óta folyamatosan nő az elektronikus fizetés népszerűsége, melyet tavaly még a törvény-módosítás is felgyorsított. Erre az évre viszont az OTP Bank szakértői előzetesen az elektronikus fizetési forgalom-növekedés lassulására számítottak, azonban az első negyedév statisztikái rácáfoltak a várakozásokra: a bővülés üteme továbbra is változatlan.

Persze az elmúlt években tapasztalható ugrásszerű növekedést az elektronikus fizetési forgalomban más tényezők is befolyásolták, például a koronavírus-járványnak markáns szerepe volt a folyamatban, hiszen az Egészségügyi Világszervezet is azt javasolta, kerüljük a készpénzes fizetést.

2021 és 2022 első negyedéveit összehasonlítva az idei év első három hónapjában az elektronikus fizetés forgalma 32,61 százalékkal, a tranzakciók száma 32,13 százalékkal, míg az OTP Bank által kihelyezett POS-terminálok száma 3,68 százalékkal növekedett. Szintén ezeket az időszakokat összehasonlítva az OTP Mobil által biztosított SimpleBusiness forgalma 2,7-szeresére, a tranzakciók száma pedig a korábbi 3,8-szorosára nőtt.

Ugyanakkor még mindig vannak olyan vállalkozások, amelyek ódzkodnak a bevezetéstől. Az egyik leggyakoribb a pénzügyi hátránytól való félelem, holott ezt a kiadást a készpénz tárolásával, szállításával, biztonsági kockázataival és a kezelésére fordított idővel érdemes összehasonlítani. Az elektronikus fizetés gyorsabb, és mind a vásárlók, mind a kereskedők számára jobban követhető a készpénz-használatnál. A kutatások is azt mutatják, hogy a vásárlók kifejezetten keresik a bankkártya elfogadóhelyeket, illetve akik bankkártyával fizetnek, azok többet vásárolhatnak.

Az OTP Mobil legújabb fejlesztése a SimpleBusiness alkalmazásban az úgynevezett SoftPOS megoldás, aminek segítségével a kereskedő kvázi POS-terminálként használhatja a mobiltelefonját. Így akár érintéses fizetéssel is vásárolhatnak tőle ügyfelei, csak így nem egy terminálhoz, hanem a mobiltelefonjához kell érinteniük kártyájukat. Ez tehát egy egyszerű és kényelmes megoldás lehet a digitális újításokra nyitott kereskedők számára. 30 millió forint feletti éves árbevétel esetén azonban, vagy ha a kereskedő a bankkártyák mellett egészségpénztári, cafeteria- és SZÉP kártyákat is elfogadna a fizetésre, a hitelintézet POS-terminál igénylését javasolja.

Bővebb információk: https://www.otpbank.hu/portal/hu/Kartyaelfogadas

A tájékoztatás nem teljes körű és nem minősül ajánlattételnek, célja kizárólag a figyelem felkeltése. A fenti termékek és szolgáltatások részletes feltételeiről az ismert csatornákon keresztül tájékozódhatnak. Az OTP Bank fenntartja annak jogát, hogy a tájékoztatásban szereplő termékek és szolgáltatások kondícióit módosítsa. (x)


[1] https://www.mnb.hu/statisztika/statisztikai-adatok-informaciok/adatok-idosorok/xiv-penzforgalmi-adatok/penzforgalmi-tablakeszlet

The Conversation

Ne hagyd ki!