Bepanaszolták az MBH Bankot, bírság lett a vége
Fotó: Shutterstock

Bepanaszolták az MBH Bankot, bírság lett a vége

Az MNB 15 millió forint bírságot szabott ki az MBH Bankra, mert a hitelintézet nem tájékoztatta 2025. január 31-ig minden ügyfelét a bankszámlájához kapcsolódó egyéni éves díjkimutatásáról. A pénzügyi felügyelet arra is kötelezte a bankot, hogy haladéktalanul pótolja a mulasztást.


A Magyar Nemzeti Bank (MNB) fogyasztói jelzés (nevezzük inkább panasznak. A szerk.) alapján nyilatkozattételre hívta fel az MBH Bank Nyrt-t (MBH Bank) egyéni éves díjkimutatási tájékoztatási kötelezettségének teljesítésével kapcsolatban. A jogszabály alapján ugyanis a hitelintézetek minden évben január 31-ig postán vagy elektronikus úton (a bankkal szerződéskötéskor egyeztetett kapcsolattartási forma szerint) kötelesek ingyenesen egyéni éves díjkimutatást küldeni hazai banki folyószámlával rendelkező lakossági ügyfeleiknek.

Az MBH Bank jelentős létszámú lakossági ügyfélköre döntő részének határidőben megküldte azok díjkimutatását. Csaknem 70 ezer lakossági fizetési számla esetében ugyanakkor – bár a 2025. január 31-i jogszabályi határidő lejártáig ezek esetében is elkészült – a díjkimutatást a bank nem küldte meg az érintett ügyfelek részére. A hiba azokat a fogyasztókat érintette csak, akiknek elektronikus értesítési csatornát állítottak be kapcsolattartásra, de nem rendelkeznek netbankkal.

Az MNB így megállapította, hogy a csaknem 70 ezer eset kapcsán az MBH Bank nem tett eleget a díjkimutatás-küldési kötelezettségének, ezzel megsértve a vonatkozó jogszabályt. A felügyelet a kötelezettség elmulasztása miatt összesen 15 millió forint bírságot szabott ki a bankra és kötelezte, hogy haladéktalanul intézkedjen az elmulasztott kötelezettsége teljesítésére.

Az MNB a döntésről szóló tájékoztatásban arra is kitért, hogy az év elején fogyasztóvédelmi kampányt indított a bankszámlákhoz kötődő tudatos döntések érdekében. A bankok által a fogyasztóknak január végéig megküldött pár oldalas, egységes formátumú díjkimutatás egyszerűen mutatja be a bankszámlához kapcsolódó díjakat és egyéb szolgáltatások összesített terheit is. Felsorolja, hogy az ügyfél hány tranzakciót végzett, mennyi volt ezek egységnyi és összesített díja, s ha voltak ingyenes tranzakcióik (pl. a havi kétszeri díjmentes készpénzfelvételi lehetőség), akkor hány műveletért kellett ténylegesen fizetni. Jelzi, hogy mennyi kamatbevételt ért el az ügyfél, illetve mekkora összegre rúgott folyószámlahitelének kamatköltsége.

Ne hagyd ki!