Csomagot vársz vagy csomagot küldenél? Légy óvatos, mert a csalók a futárszolgálat nevében küldött üzenetekben próbálják megszerezni banki adataidat, hogy hozzáférjenek a pénzedhez, írja felhívásában az Erste Bank.
Gyanakodj, ha
- nem küldtél vagy nem vársz csomagot, de futárszolgálat nevében küldött SMS-t vagy e-mailt kaptál;
- csomagot küldenél vagy csomagot vársz, de a futárszolgálat üzenetének tűnő SMS vagy e-mail szövege magyartalannak tűnik;
- az e-mail feladójának címe nagymértékben vagy teljesen eltér a futárszolgálat hivatalos e-mail címétől;
- az üzenetben található link URL-címe nem a futárszolgálat hivatalos oldalára navigál;
- az üzenetben található linken megjelenő weboldal szövege magyartalan.
Mit kell tenned?
- Az üzenetben található linkre kattintva semmiképpen se add meg bankkártyáid vagy internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatásunkhoz, azaz George-hoz tartozó azonosítód és jelszavad!
- Ha online piactéren adsz el, ne hagyd, hogy a vevő rendelje meg helyetted a termék elszállításához a futárt! Az így megadott e-mail címedre könnyen adathalász üzenetet küldhet neked.
- Ha az online piactér alkalmazáson belül a szállítás megoldott, akkor azt használd! Ne add ki az e-mail címed a vevőnek, mert valószínűleg csak a bankkártya adataidat, George azonosítódat és jelszavad szeretné megszerezni, olvasható a hitelintézet figyelmeztetésében.
Az OTP is kiadta a riasztást
Az utóbbi időszakban az OTP Bank tapasztalatai szerint egyre többször fordul elő, hogy magukat bankbiztonsági szakembernek kiadó bűnözők próbálják megszerezni az ügyfelek online vásárláshoz szükséges adatait, hamis oldalra irányítják őket vagy távoli elérést biztosító programot telepítettnek számítógépre, tabletre vagy mobiltelefonra. Az OTP Bank ezúton is felhívja ügyfelei figyelmét, hogy járjanak el fokozott óvatossággal, és ne adják meg adataikat illetéktelenek számára.
Az online biztosági eszközök fejlődésével, újabb visszaélési formával próbálkoznak illetéktelenek. Az elmúlt időszakban az OTP Bank tapasztalatai szerint a csalók egyre többször bankbiztonsági vagy más banki alkalmazottnak adják ki magukat, így szerezve meg az ügyfelek bankkártya adatait, illetve netbanki belépéshez szükséges adatait, de akár távoli elérést biztosító program telepítését is megkísérlik az óvatlan ügyfelek számítógépére, telefonjára vagy tabletére. A megkeresések általában telefonon keresztül történnek, ahol a csalók, akár több órás, hitelesnek tűnő beszélgetéseket folytatnak a potenciális áldozataikkal, akiknek könnyen elnyerhetik bizalmukat stílusukkal és látszólagos hozzáértésükkel. További részletek ITT.