Elhasalt a teszten a BYD egyik modellje
person in blue shirt driving car

Megbukott a teszten a BYD egyik modellje

Öt autó komplex vezetéstámogató technológiáit értékelte az Euro NCAP szervezet. A BMW i5 és a Mercedes-Benz C-osztály kiváló eredményt ért el, a Volkswagen ID.7 és a Volvo EC40 is jól szerepelt, ellenben a BYD Atto 3 megbukott.

Két fő tényező határozza meg egy ilyen rendszer hatékonyságát: az egyik az Asszisztencia Kompetencia, ami egyfajta egyensúly a jármű által nyújtott segítség szintje, és aközött, hogy a rendszer, milyen mértékben segíti a járművezetőt a vezetési feladataiban maradni. A másik a Safety Backup, amely a kritikus helyzetekben alkalmazott védelmi intézkedéseket értékeli - írja a HVG.

Így szerepelt a kínai gyártó modellje

A BYD Atto 3 kiábrándítóan szerepelt, és „nem ajánlott” minősítést kapott – írja a szervezet oldala. A jármű adaptív sebességtámogató rendszere nem tudta megfelelően értelmezni a közúti táblákat, és csak szerény asszisztencia kompetenciát ért el. A biztonsági támogatás terén pedig nem érte el a minimumkövetelményeket sem. A rendszere nem segít abban az esetben, ha egy nem reagáló vezető útakadály – például egy előtte álló autó felé – közeledik. Egy ilyen kritikus helyzetnél a rendszer a hosszabb ideig tartó inaktivitás után konkrétan kikapcsolja a kormányzás támogatását, miközben fenntartja a sebességszabályozást – a nem reagáló sofőrt pedig a sorsára hagyja.

A reakciók hiánya miatt az Atto 3 nulla pontot ért el a 25-ből a nem reagáló vezetői beavatkozás tesztjén, és csak a „gyenge” és a „megfelelő” eredményeket kapta vissza a rendszerhiba és az ütközés elkerülése kategóriákban.

Hasít a BYD

Ettől függetlenül a kínai BYD csúcsokat dönt eladásokban. A szintén csúcsnak számító augusztusi 373 ezer autó után közel 420 ezer járművet adott el szeptemberben. Ez havi alapon 12,4 százalékos plusz, az egy évvel korábbihoz képest pedig 45,9 százalékos előrelépés. Igazán szembeötlő a tölthető hibridek (PHEV) dinamikus előretörése a vállalati portfólión belül. Szeptemberben 252 647 darab hibrid kelt el, ez éves alapon 86,2 százalékos, robusztus bővülés, míg augusztushoz képest 13,6 százalékos volt a fejlődés. A tisztán elektromos autóknál is nőtt a forgalom havi 11,1, illetve évi 9,1 százalékkal 164 956 darabra.

Magyarországon pedig a múlt héten új BYD-modelleket is bemutattak.

Ne hagyd ki!