Késve válaszoltak az ügyfeleknek, megbírságolták az energiaszolgáltatókat
Fotó: Shutterstock

Az ügyfélkezelés miatt bírságoltak  energiaszolgáltatókat

A szolgáltatásminőségi követelmények megsértése miatt egy szolgáltatót figyelmeztetett, háromra pedig összesen 56 millió forintos bírságot szabott ki a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) - közölte a MEKH.


A MEKH villamos energia és földgáz egyetemes szolgáltatókra, valamint elosztókra vonatkozó fogyasztóvédelmi vizsgálatai négy villamos energia szolgáltatónál - az MVM Démász Áramhálózati Kft., az ELMŰ Hálózati Kft., az OPUS TITÁSZ Áramhálózati Zrt., és az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.- tártak fel hiányosságokat a fogyasztói megkeresések megválaszolásával összefüggésben. Az érintett cégek közül az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. részesült figyelmeztetésben.

Az engedélyesek adatszolgáltatásán alapuló, 2023-ra vonatkozó vizsgálatok megállapították, hogy a szolgáltatók számos esetben késve válaszolták meg a fogyasztók megkereséseit, ezáltal nem tartották a MEKH határozataiban előírt határidőket. Ez utóbbi lényege: a szolgáltatónak 15 napon belül minden dokumentált fogyasztói megkeresésére reagálnia kell.

Kiemelték, hogy a MEKH fogyasztóvédelmi hatáskörében eljárva folyamatosan ellenőrzi a földgáz- és villamos energia engedélyesekre vonatkozó szolgáltatásminőségi követelmények teljesítését.


Felidézték, hogy a hivatal legutóbb év elején vizsgálta a szolgáltatásminőségi követelmények 2022. évi teljesítését, és tárt fel hiányosságokat: akkor hat engedélyessel szemben összesen 129 millió forint bírságot szabott ki. (MTI)


Ne hagyd ki!