Az állateledeleket és állattartáshoz szükséges felszereléseket áruló Fressnapf kisebb csúszásokkal ugyan, de teljesítette a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által előírt kötelezettségeket a fogyasztók jóvátételére. A versenyhatóság a késlekedések miatt így is 3 millió forintos bírsággal sújtotta a céget.
Lezárult a versenyhatóság utóvizsgálata a Fressnapf – Hungária Állateledel és Felszerelés Nagy- és Kiskereskedelmi Kft-vel szemben. A GVH egy néhány évvel korábbi, balul sikerült pecsétgyűjtő, a vásárlóknak kedvezményeket biztosító kampány miatt kötelezte a céget – 100 millió forintos bírság mellett – a károsult fogyasztók kompenzálására. A gyakorlatnak megfelelően a versenyhivatal a határidő leteltét követően ellenőrizte az előírtak teljesülését.
Az utóvizsgálat eredménye szerint a vállalkozás alapvetően teljesítette a számára előírt intézkedéseket, vagyis az előírt fogyasztói kompenzáció elérte a célját. Az ellenőrzés megállapította ugyanakkor, hogy a cég nem tartott be egyes határidőket, így a teljesítés bizonyos elemei késedelmet szenvedtek.
A csúszás is milliókba került
Bár a fogyasztók kompenzációja teljesült, hatósági kötelezettségek előírása esetén azok valamennyi elemét – így a határidőre és igazolásra vonatkozó intézkedéseit – is be kell tartani, hiszen ezek lényegesek a közérdek megfelelő érvényesülése szempontjából. A Versenyhivatal így 3 millió forintos bírságot szabott ki a cégre
-olvasható a GVH közleményében.
A Versenytanács a bírság kiszabásakor figyelembe vette azt is, hogy Fressnapf együttműködése jeleként lemondott mind a tárgyalás, mind a jogorvoslat lehetőségéről.