A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium a problémák maradéktalan felszámolása és a magyar családok érdekében határozottan fellép a jogsértést elkövető légitársaságokkal szemben, ezért a nemzetgazdasági miniszter rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot rendelt el a légitársaságoknál.
Az NGM közleménye szerint a magyar kormány, illetve a tárca intézkedéseinek köszönhetően megszűnt a korábban tapasztalt repülőtéri káosz, csökkentek a járatkésések és járattörlések. Ugyanakkor továbbra is tapasztalhatók problémák a légiközlekedéssel összefüggésben, hiszen még mindig megfigyelhető jogos fogyasztói elégedetlenség.
A fogyasztóvédelmi hatóság szakmai irányítójaként a Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli témavizsgálatot rendel el a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező Budapest Főváros Kormányhivatalánál a légitársaságok működésével kapcsolatban.
Hozzátették: a fogyasztóvédelmi hatóságként eljáró kormányhivatal hatáskörébe tartozik a légijáratok késésével és törlésével kapcsolatos szabályok betartásának ellenőrzése, az esetleges panaszkezelési előírások megszegésének szankcionálása, valamint a tisztességtelen, megtévesztő kereskedelmi gyakorlatok feltárása. Jogsértés esetén szigorú hatósági fellépés és megfelelő mértékű, visszatartó erejű bírság kiszabása indokolt.