Hamarosan érkezik az Android operációs rendszer legújabb verziója, a 14-es. Úgy tűnik, a program több újdonsága közül az egyik az lesz, hogy véget vet számos, teljes képernyőt kitakaró hirdetésnek.
Nem fogja minden esetben engedni a teljes képernyős hirdetéseket az új Android
Lép az egész képernyőt kitakaró reklámok ellen a Google. Az általuk fejlesztett Android operációs rendszer hamarosan érkező, 14-es verziójában már csak azok az alkalmazások fognak tudni ilyeneket küldeni, amelyek ehhez megkapják a felhasználók engedélyét.
A GSMArena magyarázza el, hogy a nagyméretű reklámok mögött az Android USE_FULL_SCREEN_INTENT nevű jogosultsága áll. Ez szükséges az alkalmazásoknak például ahhoz, hogy teljes képernyőn futhassanak. A probléma abból ered, hogy néhány alkalmazásfejlesztő szívesen visszaél ezzel a jogosultsággal, és például mindent kitakaró hirdetéseket jelenít meg általa.
A HVG megjegyzi, az Android 14-re frissítő felhasználók alkalmazásonként engedélyezhetik vagy tilthatják a jogosultságot. Amikor felkerül a mobilra egy új app (leszámítva a hívásokat és riasztásokat kezelő applikációkat) alaphelyzetben tiltva lesz a jogosultság. Viszont a korábban a mobilra került alkalmazásoknál mindenkinek magának kell megvonnia a jogosultságot utólag.
Blokkolná a reklámblokkolókat a YouTube
A Google egy másik cége, a YoutTube ellentétes utat jár be a reklámblokkolással kapcsolatban, mint az Android. A videómegosztó jelentős bevételeket köszönhet a rajta megjelenő reklámoknak. Amennyiben azokat blokkolják a felhasználók, komoly összegektől esik el a videós portál, illetve a tartalomgyártó. Emiatt egyre drasztikusabb eszközökkel próbálja az oldal büntetni azokat, akik blokkolni próbálják a reklámok megjelenését.
Az Android Police értesülése alapján a YouTube hamarosan egy egész képernyőt kitakaró figyelmeztetést fog megjeleníteni azoknál, akiknél ad blockert észlel. Ezt nem lehet sem bezárni, sem elkerülni, az időzítő lejártáig ottmarad a felirat.
Azonban legális lehetősége is van a reklámok eltűntetésének. Például elő lehet fizetni a YouTube Premiumra, ami Magyarországon 1790 forintba kerül havonta, de vannak kedvezményesebb csomagok is, például diákoknak vagy családoknak. Az előfizetésnek a reklámmentesség mellett egyéb előnyei is vannak, például a videólejátszás, vagy a kép- és hangminőség területén, valamint elérhetővé teszi a YouTube Music szolgáltatást.
Korábban is próbálkozott a YouTube
Első körben azzal próbálkozott a YouTube, hogy a reklámblokkolót használóknak a megnyitott videó helyett egy üzenetet küldött. Abban két lehetőségről írt a portál: vagy engedélyezik a reklámokat, vagy előfizethetnek a reklámmentes prémium szolgáltatásra.
Újabban pedig olyan beszámolók érkeztek, amelyek szerint összesen három videót nézhetett meg a reklámblokkolót használó, aztán letiltotta az oldal. A YouTube egy felugró ablakkal figyelmeztette az érintettet a három videós szabályra, de továbbra is felajánlotta a blokkoló kikapcsolásának, vagy a prémium előfizetés lehetőségét.