A légitársaság a nyilvánosságot közleményben, a pórul járt utasokat e-mailben és SMS-ben értésítette a friss fejleményekről.
A Wizz Air július 18-án az Egyesült Királyságot sújtó extrém időjárási viszonyok miatt összesen öt magyar érintettségű járatát volt kénytelen törölni. A szokatlan meleg miatt a London-Luton repülőtér kifutópályái alkalmatlanná váltak a le- és felszállásra, így az utasok biztonsága érdekében a repteret lezárták a légiforgalom elől.
A Wizz Air a járattörlések után megkezdte a Londonban rekedtek számára a szállás szervezését, de mivel az extrém időjárás más légitársaságok járatait is érintette, tájékoztattuk utasainkat, hogy amennyiben tudnak saját maguknak szállást foglalni, az ezzel járó extra költségeket (szállás, reptéri transzfer) a Wizz Air utólag megtéríti számukra, ezen felül a légitársaság utasainak többféle lehetőséget is felkínált, beleértve a Wizz Air más járataira való átfoglalást, a jegyár teljes visszatérítését, vagy annak 120%-os jóváírását az utas WIZZ számláján, írja közleményében a cég.
Habár a járatok törlése a légitársaság hibáján kívül történt, a Wizz Air az utasok hazajutásának megszervezésében is segítséget nyújtott: a reptér megnyitása után megkezdte a hazaindulás megszervezését, megvizsgálva minden lehetséges megoldást. Miután Luton repülőtér kifutópályáinak használata ismét biztonságossá vált, a WIZZ jelentős operációs szervezésnek köszönhetően ma (szerdán) délután 15.00 órakor mentesítő járatot indít Budapestről London-Luton repülőterére, ahonnan a gép a Londonban rekedt utasokkal még mai napon, helyi idő szerint 17:20-kor vissza is tér Budapestre. A WIZZ e-mailben és SMS-ben értesítette az utasokat.