Több eljárás is zajlik párhuzamosan az Egyesült Államokban a Google ellen. Az Igazságügyi Minisztérium még tavaly indított monopóliumellenes eljárást. A jogi csata jelenleg is zajlik, van néhány érdekes fejleménye– írja a Reuters.


A minisztérium szerint a Google törvénysértő módon tartja fenn vezető pozícióját a keresőoptimalizálási és hirdetési piacon. Azzal is vádolják a Google-t, hogy a hangszórók, a televíziók és az okos autók üzletágaiban is ki akarja terjeszteni tevékenységeit, jogellenes módszerekkel erősítve a dominanciáját.

Ha nincs mit rejtegetni, nincs ok a félelemre

A minisztériumot képviselő Kenneth Dintzer szerint elképzelhető, hogy egy vezető arról nyilatkozik a saját teljesítményértékelésében, hogy az általa vitt üzletág 85 százalékos piaci részesedést ért el egy adott területen, amit különböző eszközökkel tovább fog növelni. Az elsőre szőrszálhasogatásnak tűnő megközelítés valójában perdöntő lehet: a vezetői értékelésekben ugyanis olyan információk, adatok is szerepelhetnek, melyek egyértelmű bizonyítékként szolgálnának a Google ellen indított eljárásában. Ez az oka annak, hogy a minisztérium szeretné felhasználni ezeket az aktákat a perben.

Megy a jogi adok-kapok

John Schmidtlein a Google védelmében elmondta, még életében nem hallott olyanról, hogy egy monopóliumellenes perben a bíróság helyt adott volna annak a kérésnek, hogy a dolgozók személyes aktáit hozzák nyilvánosságra. Kenneth Dintzer erre azzal vágott vissza, csak a szakmai jelentések érdeklik a minisztériumot, a személyes adatokba nem kér betekintést. John Schmidtlein erre azzal érvelt, hogy semmilyen információt nem találnának a jelentésekben, ami felhasználható lehetne egy ilyen perben.

Az ügyben eljáró bíró végül arra jutott, hogy 6 ember személyes jelentéseit és aktáit szeretné látni, mondván, hogy majd ő eldönti, kinek van igaza. A következő előzetes tárgyalás június végén esedékes.

A jóból sosem elég

Az Egyesült Államok online kereséseinek 90 százaléka a Google rendszerein fut át. Ez a az alapja a Google gigászi hirdetési üzletágának, amely csaknem 160 milliárd dolláros éves eladási számokat hoz a vállalatnak. Sokan azzal vádolták a Google-t, hogy a keresési eredményekben prioritásként kezeli a saját érdekeltségébe tartozó hirdetéseket és ajánlásokat, így megkárosítva a cég riválisait. Azzal is támadták a keresőóriást, hogy különböző publikációkból és weboldalakról információkat gyűjt össze, amiket aztán forrásmegjelölés nélkül felhasznál.

Egy másik probléma a vádlók szerint az, hogy a Google birtokolja és irányítja a hirdetési folyamatok minden egyes lépését, ami óriási, ráadásul jogsértő versenyelőnyt biztosít a vállalatnak.

The Conversation

Friss

Photo by Calum Lewis on Unsplash

Célegyenesben az ezer forintos étolaj

A napraforgómag drágulása miatt szálltak el az árak. A háztartások mellett a vendéglátás is megsínyli az áremelkedést.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Egészségügy: okos számítással elkerülhető lenne a pazarlás

A drága technológiát csak abból a szempontból kellene támogatni, hogy mennyire okoz nagyarányú egészségjavulást a súlyos betegségben szenvedőknek. Ehelyett mindent megveszünk, mert úgyis az állam állja a számlát.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Photo by Wilhelm Gunkel on Unsplash

21 ezer milliárd forintnyi aranyat bányásznának a Börzsönyben

Egy magyar cég aranyat és ezüstöt bányászna Nagyirtás és a Rózsa-hegy kutatási zónában.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!