Ez zavarja legjobban az álláskeresőket: te tapasztaltad?
Shutterstock

Kiderült, mi zavarja legjobban az álláskeresőket

Az álláskeresők 34 százaléka soha vagy csak pozitív válasz esetén kap visszajelzést beadott álláspályázatáról - derül ki a Profession állásportál friss, reprezentatív felméréséből. A többség nemleges válasz esetén egy automatikus emaillel is beérné. Pedig fontos lenne pozitív munkaadói hírnevük fenntartása miatt is odafigyelniük erre a cégeknek.


A magyar felnőttkorúak negyede jelenleg aktívan keres munkát akár a meglévő állása mellett is. Az elmúlt két évben állást keresőknek mindössze 5%-a mondhatta el magáról, hogy minden elküldött pályázatára kapott visszajelzést a hirdetőtől.

Náluk már jelentősen többen vannak azok (18%), akiknek ezzel szemben soha egyetlen jelentkezésére sem reagáltak a munkaadók, ez a jelenség pedig gyakoribb az alacsonyabb végzettségűek esetében. 16% pedig csak akkor kapott választ, ha a pályázatok szűrése számára pozitív eredménnyel zárult és behívták állásinterjúra, negatív eredmény esetén nem.

Sokaknak egy automatikus visszajelzés is elég lenne


Nemleges válasz esetén a munkavállalók 55%-ának elég lenne csak egy – akár automatikus - értesítés az eredményről, 42%-uk viszont szívesen fogadna részletes indoklást is az elutasítás okáról. 44% szívesen fogadna információt arról is, ha elhúzódik a kiválasztási folyamat és mindössze 3% jelezte, hogy nincs szüksége semmilyen értesítésre. Az elmaradó válaszok okát tízből egy munkavállaló - tévesen - az állásportálnak tulajdonítja, amin keresztül jelentkezett a pozícióra, a többi válaszadó a pozíciót hirdető céget jelölte meg.

Miért nincs válasz? Csak találgatás

A felmérés kitért arra is, hogy a dolgozók mit gondolnak, miért nem kapnak visszajelzést a jelentkezésükre. 56%-uk gondolja úgy, hogy azért, mert mást választottak, ugyanennyien valószínűsítik, hogy miután megtörtént a szűrés, már csak a továbbjutó pályázókkal foglalkoznak a toborzók, a lehetőségtől elesőket pedig értesítés nélkül hagyják. 34% gondolja, hogy azért nem kapott választ, mert túl sokan jelentkeztek az adott állásra, 23% pedig úgy hiszi, hogy az az ok, hogy már nem aktuális a hirdetés. 14% a túl magas bérigényét hibáztatja azért, mert nem kapott reakciót, 12% pedig személyes ellenszenvet sejt a háttérben. 11% úgy véli, a nem megfelelő szakmai önéletrajz miatt nem kapott visszajelzést.

Melós a cégek részéről, de hosszú távon kifizetődik

A felmérést készítő állásportál megjegyzi, az indoklással a cégek segíthetik a jelentkezőket abban, hogy tudatosabban mérlegeljék a jelentkezéseiket és állítsák össze a pályázataikat, ez pedig a munkaadók számára hosszú távon több releváns önéletrajzot eredményezhet.

A jelentkezőkkel való rendszeres kommunikációra odafigyelni gyakran erőforrás-igényes, viszont annál fontosabb a cégek jó munkáltatói hírnevének fenntartása és javítása érdekében.

A fizetés az első a munkahelyen

Korábban írtunk az állásportál egy másik kutatásáról. Ebből kiderül, hogy tízből nyolc magyar munkavállaló számára a jó fizetés a legfontosabb a munkahelyen, de csak 35 százalékuk érzi úgy, hogy azt meg is kapja. A második helyen a jó munkahelyi légkör és a szimpatikus kollégák állnak (69%). A harmadik helyet az emberséges, empatikus vezetőség (59%) foglalja el.


Ne hagyd ki!