Számos nagy cég úgy lavírozott a járványban, hogy a munkavállalók fizetését csökkentette, miközben a vezetői bónuszokat megnövelte. Persze erre is van magyarázat.


Az Institute for Policy Studies az Egyesült Államok 500 legértékesebb vállalatának bérezési gyakorlatát vizsgálta. Kutatásuk rámutatott, hogy az 51 cég úgy növelte a vezetői kifizetéseket a pandémia alatt, hogy a dolgozók béreit csökkentette- mutatott rá a Reuters.

Olyan vállalatok érintettek az ügyben, mint a Coca-Cola, illetve az óceánjáró hajókat üzemeltető Carnival és a Yum Brands gyorsétterem-lánc (ők olyan éttermeket birtokolnak, mint a KFC, a PizzaHut, vagy a Taco Bell). A hozzájuk hasonló vállalatok a kutatás alapján az átlagdolgozók mediánfizetését 2 százalékkal csökkentették (28187 dollárra), míg a vezetői kompenzációk középértékét 29 százalékkal emelték, ami így meghaladta a 15,3 millió dollárt.

Forró téma

Korábban mi is beszámoltunk róla, hogy eléggé kényesek manapság a befektetők a vezetői kompenzációkra. Egyebek között a McDonald's és a Starbucks is éles kritikákat kapott, bár a képhez hozzátartozik, ők hallgattak az intő szóra, és visszavágták a felsővezetők bónuszait. A mostani jelentés viszont valószínűleg olaj lesz a tűzre.

De vajon hogyan valósította meg ez az 51 vállalat az ellentmondásos lépéseket a pandémia közepén? Trükközéssel. Csökkentették a teljesítménycélokat, növelték a „megtartó bónuszokat" (ezek olyan juttatások, melyek vészterhes időkben ad a vállalat a dolgozóknak, annak érdekében, hogy megtartsa őket), átalakították a bónuszok rendszerét.

Ennél az 51 vállalatnál a vezérigazgatók átlagosan 830-szor kerestek többet 2020-ban, mint a munkavállalóik. A kutatás egyik szerzője, Sarah Anderson szerint a vállalati igazgatóságoktól nem várható megoldás. Úgy véli, az olyan cégeket, melyeknél ilyen nagy a fizetések közötti különbség, nagyobb adóterhekkel kellene sújtani.

Az indoklás

Természetesen az érintett vállalatok sem hagyták szó nélkül a jelentést. A Coca-Cola például azzal védekezett, hogy a vezetők mellett több mint ezer munkavállalójának adott részvénycsomagot.

A Carnival szóvivője elmondta, Arnold Donald vezérigazgató semmilyen pénzbeli bónuszt nem kapott, illetve a teljes kompenzációját 29 százalékkal csökkentették tavaly.

A Yum Brands igazgatója, David Gibbs 1,4 millió dolláros bónusz kapott, amihez társult egy 882127 dolláros részvénycsomag. Ezeknek köszönhetően a teljes évi plusz nála elérte a 14,6 millió dollárt. Elviekben erre nem lett volna jogosult. Az igazgatóság azzal indokolta a kifizetést, hogy David Gibbs nagyban hozzájárult a krízishelyzet kezeléséhez, sikeresen stabilizálta és növekedési pályára állította a céget. Hozzátették, Gibbs lemondott az alapfizetéséről, hogy közel 1200 étterem-menedzsert kisegítsen egy egyszeri, ezer dolláros bónusszal.


Friss

Fotó: @shawnanggg on Unsplash

Ha eddig működött, akkor most miért akadozik az ellátási lánc?

A csapból is az folyik, hogy nincs elég mikrochip, akadozik a fa, a hús és a vegyiáru utánpótlás, és úgy igazából mindenből hiány van a világon. A Business Insider utánajárt, mi rejlik a globális szállítmányozás gondjai mögött.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: NeONBRAND on Unsplash

Mielőtt "idegből" felmondanál, gondold át ezt a pár dolgot!

A pandémia előtt sokan vágytak arra, hogy otthonról dolgozhassanak. Aztán tavaly beütött a vírus, és ezzel együtt elterjedt a távmunka is, ami sokszor kiegyensúlyozottság helyett csalódottságot és stresszhelyzetet eredményezett. Azonban mielőtt hirtelen felindulásból felmondanál a munkahelyeden, érdemes néhány tényezőt átgondolnod.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Daikin

A klíma megfelelő telepítésén nem érdemes spórolni! (x)

Egy jó minőségű klíma kiváló választás, ha sok éven át szeretné élvezni a kellemes hőmérsékletet, jó közérzetet otthonában. Ahhoz viszont, hogy a klímája megbízhatóan, hatékonyan és költségtakarékosan működjön, megfelelően kell azt telepíteni.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!

Számos nagy cég úgy lavírozott a járványban, hogy a munkavállalók fizetését csökkentette, miközben a vezetői bónuszokat megnövelte. Persze erre is van magyarázat.


Az Institute for Policy Studies az Egyesült Államok 500 legértékesebb vállalatának bérezési gyakorlatát vizsgálta. Kutatásuk rámutatott, hogy az 51 cég úgy növelte a vezetői kifizetéseket a pandémia alatt, hogy a dolgozók béreit csökkentette- mutatott rá a Reuters.

Olyan vállalatok érintettek az ügyben, mint a Coca-Cola, illetve az óceánjáró hajókat üzemeltető Carnival és a Yum Brands gyorsétterem-lánc (ők olyan éttermeket birtokolnak, mint a KFC, a PizzaHut, vagy a Taco Bell). A hozzájuk hasonló vállalatok a kutatás alapján az átlagdolgozók mediánfizetését 2 százalékkal csökkentették (28187 dollárra), míg a vezetői kompenzációk középértékét 29 százalékkal emelték, ami így meghaladta a 15,3 millió dollárt.

Forró téma

Korábban mi is beszámoltunk róla, hogy eléggé kényesek manapság a befektetők a vezetői kompenzációkra. Egyebek között a McDonald's és a Starbucks is éles kritikákat kapott, bár a képhez hozzátartozik, ők hallgattak az intő szóra, és visszavágták a felsővezetők bónuszait. A mostani jelentés viszont valószínűleg olaj lesz a tűzre.

De vajon hogyan valósította meg ez az 51 vállalat az ellentmondásos lépéseket a pandémia közepén? Trükközéssel. Csökkentették a teljesítménycélokat, növelték a „megtartó bónuszokat" (ezek olyan juttatások, melyek vészterhes időkben ad a vállalat a dolgozóknak, annak érdekében, hogy megtartsa őket), átalakították a bónuszok rendszerét.

Ennél az 51 vállalatnál a vezérigazgatók átlagosan 830-szor kerestek többet 2020-ban, mint a munkavállalóik. A kutatás egyik szerzője, Sarah Anderson szerint a vállalati igazgatóságoktól nem várható megoldás. Úgy véli, az olyan cégeket, melyeknél ilyen nagy a fizetések közötti különbség, nagyobb adóterhekkel kellene sújtani.

Az indoklás

Természetesen az érintett vállalatok sem hagyták szó nélkül a jelentést. A Coca-Cola például azzal védekezett, hogy a vezetők mellett több mint ezer munkavállalójának adott részvénycsomagot.

A Carnival szóvivője elmondta, Arnold Donald vezérigazgató semmilyen pénzbeli bónuszt nem kapott, illetve a teljes kompenzációját 29 százalékkal csökkentették tavaly.

A Yum Brands igazgatója, David Gibbs 1,4 millió dolláros bónusz kapott, amihez társult egy 882127 dolláros részvénycsomag. Ezeknek köszönhetően a teljes évi plusz nála elérte a 14,6 millió dollárt. Elviekben erre nem lett volna jogosult. Az igazgatóság azzal indokolta a kifizetést, hogy David Gibbs nagyban hozzájárult a krízishelyzet kezeléséhez, sikeresen stabilizálta és növekedési pályára állította a céget. Hozzátették, Gibbs lemondott az alapfizetéséről, hogy közel 1200 étterem-menedzsert kisegítsen egy egyszeri, ezer dolláros bónusszal.


Friss

Fotó: 123rf

Később érik a meggy a tavaszi hideg miatt

Már kapható a korai hazai meggy a piacokon, üzletekben, de nagyobb mennyiségű meggytermés csak a jövő hét közepére várható. Magyarország az Európai Unió második legnagyobb meggytermelője; az utóbbi években itthon is egyre népszerűbb a meggyfogyasztás – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképéből.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!