Sok vállalkozást aggodalommal tölt el, hogy hónapok óta üresen áll az irodája, és szinte semmi bevétele nem származik az épületből. Az Entrepreneur összegyűjtött néhány praktikát, melyek jelentős bevételeket eredményezhetnek a bajban lévő irodatulajdonosoknak.
Az elmúlt évben a lezárások és a korlátozások miatt rengeteg ember állt át az otthoni munkavégzésre. Nem mondunk újdonságot azzal, hogy ennek következtében nagyon sok iroda üresen maradt. Bár a helyzet valamennyit javult, egyelőre még mindig kétséges, mikor térhetnek vissza a dolgozók az irodákba. Amíg nem tisztázódik a helyzet, érdemes bérbe adni az üresen kongó épületeket. De hogyan?
Privát rendezvények
A bezártságból szabaduló emberek minden lehetőséget meg akarnak ragadni, hogy találkozhassanak rég nem látott ismerőseikkel. Attól függően, hogy milyen kialakítású és mekkora az irodád, számos eseménynek biztosíthatsz helyszínt. Könyvkluboktól kezdve esküvőkön és babavárókon át egészen a szülinapi bulikig, rengeteg lehetőség rejlik az irodákban. Mielőtt belevágsz, gondold át, milyen eseményeknek szeretnél teret adni, és ha indokolt, ezeknek megfelelően kicsit csinosíts az irodádon. Érdemes komoly hangsúlyt fektetni a biztonságra, így néhány kézfertőtlenítőt mindenképp helyezz el az épületben.
Oktatás
Néhány vállalat jobbnak látta, ha teljesen megszabadul az irodáitól és nem is tervezi visszahívni az alkalmazottjait a későbbiekben sem. Ettől függetlenül nekik is szükségük lesz egy helyre, ahol alkalmanként összecsődíthetik az alkalmazottjaikat, akár csapatépítésre, vagy továbbképzésre.
Egy jól felszerelt iroda remek lehetőséget nyújt egy profi oktatás lebonyolítására. De időnként például a non-profit szervezeteknek is szükségük lesz egy technológiailag fejlett irodára, ahol levezényelhetik a globális online meetingjeiket.
Pop-up boltok
A világon egyre több helyen találkozhatunk az úgynevezett pop-up store-okkal. Magyar definíció híján ezeket úgy képzeljük el, mint egy ideiglenes, szezonális üzletet. Sokszor bejelentés nélkül, egyik napról a másikra megjelenik egy bolt, ami egy adott márka népszerűsítését szolgálja. Ezekben az üzletekben többnyire exkluzív, egyedi, szezonális ajánlatokkal találkozhatnak a vásárlók. Sokszor nagy bulival kezdik, illetve zárják az üzlet működését, ahol számos akcióra számíthatnak a vásárlók. Olyasmi, mint egy fogadással egybekötött vásárlás. Az ilyen jellegű akciók mögött olyan vállalatok állnak, amelyek kifejezetten a rövidtávú bérleti megoldásokat keresik.
Mivel a világ éledezik a járványból, és egyre több ember bóklászik az utcákon, a vállalatoknak nagyszerű lehetőséget nyújtanak a pop-up store-ok a jelenlétük növelésére. Ezt pedig remekül kihasználhatja egy tulajdonos, akinek az irodájában jelenleg a pókokon kívül nem tartózkodik senki.
Coworking iroda
Egyre népszerűbbek az úgynevezett coworking irodák. Ezek olyan közösségi munkahelyek, ahol különböző vállalatok alkalmazottai, vagy éppen szabadúszók, illetve cégtulajok egy légtérben, egymástól függetlenül dolgozhatnak. Tanácsokat kérhetnek egymástól, megbeszélhetik a tapasztalataikat, ismerkedhetnek, meetingeket szervezhetnek. Lényegében egy tökéletes keveréke az otthoni és az irodai munkavégzésnek, egy kávézóval kiegészítve. Egy coworking irodában fontos, hogy legyen kellő mennyiségű íróasztal, megbízható internetszolgáltatás, és több konferenciaterem, ahova elvonulhatnak telefonálni az éppen ott dolgozók. Ha ezek megvannak, mehet is a coworkingelés! Szépen, magyarosan. Persze egy konyha, esetleg egy kisebb edzőhelyiség tovább növelheti a közösségi iroda renoméját.
Fotózás
A profi fotósoknak általában baromi sok cuccuk van, sok emberrel dolgoznak együtt. Ergo sok helyet igényel a tevékenységük. Az irodád rengeteget profitálhat belőlük.
Megéri?
De még mielőtt belevágnál, alaposan gondold át, mit is tudsz pontosan nyújtani a leendő bérlőknek? Például egy könyvklub remekül megférhet az egyik konferenciatermedben, de egy esküvő esetén már szükség lesz egy konyhára is. Írj egy listát a potenciális ügyfeleidről ahhoz mérten, hogy milyen rendezvényekre alkalmas az épületed.
Mindenképp konzultálj egy szakértővel, hogy milyen jogi vonzata van a bérbeadásnak. Érdemes egy biztosítást is kötni, illetve bevezetni egy biztonsági házirendet is. Például előírhatod, hogy kötelező a maszkviselés az épületedben, de igazából csak rajtad múlik, mit engedsz és mit nem. És természetesen mérd fel, hogy egyáltalán megérné-e bérbe adni az irodádat. Főleg akkor, ha még felújításokat is kellene végezned rajta.