A járvány miatt előtérbe került home office-szal párhuzamosan egyre több cég bíz meg szabadúszókat, akik közül a legtöbben az IT és a marketing, reklám területén dolgoznak.
A cégek nyitottak
A járvány alatt home office-ba kényszerült munkavállalók megmutatták, hogy nagyon sok munka távolról is tökéletesen elvégezhető, így sok vállalat elkezdett lazábban tekinteni a munkavégzés helyére, és nyitott a szabadúszók felé.
A cégeket és szabadúszókat összekötő platformot működtető Briefly társalapítója és ügyvezetője, Bittera Réka a Világgazdaságnak kiemelte:
a legtöbb szabadúszó az IT területén dolgozik, amit a marketing és a reklámpiac követ.
Elmondta: a szabadúszók számát a járvány növelte. Vannak, akik elvesztették az állásukat, és kényszerből vállalnak ebben a formában munkát, mások az új lehetőségek és a kötetlenség miatt választották a szabadúszást, és nem akarnak visszamenni a korábbi irodákba, illetve másodállásként vállalnak projekteket.
Több pénz ugyanannyi munkával
A szabadúszók zöme tapasztalt szakember, muszáj a legjobbnak lenniük, különben egy-két megbízás után nem jutnának munkához. (…) Nagy általánosságban nagyjából a dupláját keresik szabadúszóként, mint alkalmazottként, és ehhez nem kell feltétlenül többet dolgozniuk, inkább a hatékonyságon van a hangsúly
– emelte ki Bittera Réka.
A szakember az alábbi foglalkozásokat sorolta fel, ahol van kereslet szabadúszókra:
- projektmenedzser,
- közösségimédia-menedzser,
- kreatív szakember
- tartalomgyártási szakember (grafikus, szövegíró)
Szakmai becslések szerint Magyarországon nagyjából százezren dolgozhatnak szabadúszóként, vagyis a foglalkoztatottak 2,5 százalékát teszik ki. Arányuk 8,8 százalékos a felsőfokú végzettségűek körében.
A nyáron írtunk arról, hogy a szabadúszóknak platformot biztosító francia Malt vállalat azt tervezi, hogy egész Európára kiterjeszti a szolgáltatásait, melyhez 80 millió eurós befektetés kapott.