Magyar Posta győri depo
Fotó: Magyar Posta

Új korszak a Magyar Posta Logisztikánál (x)

Időben és térben összehangolt beruházás-sorozattal korszerűsíti logisztikai infrastruktúráját a Magyar Posta. A társaságnál MPL+ projekt néven futó fejlesztés 2023-ig megújítja a társaság logisztikai hálózatát, hogy hosszú távon biztosítsa a csomaglogisztikai szolgáltatások hatékony és minőségi végrehajtását versenypiaci körülmények között.



A digitalizáció gyors terjedése és az ezzel együtt fejlődő e-kereskedelem diktálja az iramot a kiscsomagpiacon. A középtávú piaci előrejelzések szerint a következő 10 évben megduplázódhat a jelenlegi csomagmennyiség, sőt egyes számítások szerint e feletti mennyiség sem lenne meglepő. Az online vásárlás elterjedését felgyorsította a pandémia, 2020-ban még olyanok is rendeltek, akik addig ragaszkodtak a hagyományos vásárláshoz. Az egyre több csomag miatt még sürgetőbbé vált a gyorsabb, hatékonyabb feldolgozás, ami a jelenleginél korszerűbb hálózatot, eszközöket és informatikai megoldásokat követel a piaci szereplőktől.

A Magyar Posta MPL+ projektje 50 milliárd forintból átszervezi és koncentrálja az országos depóhálózatot, automatizálja a feldolgozást, átalakítja a logisztikai folyamatokat és informatikai megoldásokkal támogatja a kézbesítést.

Alapvető elvárás a nagyobb feldolgozási terület, így a program első szakaszában országosan több helyen a postatechnológiai elvárásoknak megfelelően alakítottak és alakítanak ki számos, egyenként is többezer négyzetméteres ingatlanokat. A megújított logisztikai hálózat 23 depót jelent országszerte, melyekből 4 a fővárosban, illetve annak agglomerációjában helyezkedik majd el.

2021-ben megkezdődött a depók automatizálása. A vidéki üzemek közül elsőként Győrben szerelték össze az automata szortírozó berendezést. A gépesítéseket az új, integrált informatikai megoldások telepítése követi majd.

A fővárosban a Fóti Logisztikai Központ kapott ilyen berendezést. Az ország legnagyobb depójába két gépsort telepítettek, amelyek már a karácsonyi csomagfeldolgozást segítik. A gerincpálya mintegy 65 méter hosszú. A két gép együttesen óránként 7000 küldeményt képest feldolgozni és szétosztani a futárok között. A küldemények folyamatos feldolgozását 6 darab 14 méter hosszú teleszkópos szalag segíti. A szállítópályák képesek a küldemények súlyának és térfogatának mérésére is.

Varga János, a Magyar Posta logisztikai üzemeltetési igazgatója azt mondta: 

Már 2020 is megmutatta, hogy rugalmas, a szezonális kiugrásokat, vagy a területi eltéréseket hatékonyan kezelni tudó logisztikai infrastruktúra nélkül egyre nehezebb teljesíteni, illetve versenyképesnek maradni a kiscsomagpiacon a futárszolgálatoknak. Minden egyes felújított depó vagy telepített csomagszortírozó közelebb visz minket ahhoz, hogy az évről-évre növekvő csomagmennyiséget a lehető legjobb színvonalon kezelni és kézbesíteni tudjuk.

A megújított logisztikai infrastruktúra a vállalati és a lakossági ügyfelek számára is kézzelfogható, pozitív változást hoz majd. Gyorsabb feldolgozást, pontosabb, rugalmasabb kézbesítést.

A hatékonyságnövelés abban is megnyilvánul, hogy a növekvő csomagmennyiség ellenére a következő években is a jelenlegi mintegy 1500 eszközből álló járműparkkal és 4600 fős létszámmal tervezi a vállalat a működtetést.

Ne hagyd ki!