Sőt, a termékeikre is óriási a kereslet
Fotó: Shutterstock

Ezt tudja a cég, ahonnan szinte senki sem akar lelépni

Nagyon sokan szeretnének dolgozni a japán cégnél. Akit pedig egyszer felvettek, annak jellemzően esze ágában sincs lelépni a későbbiekben sem. Ráadásul úgy tűnik, nemcsak a szabad pozícióik, hanem a termékeik is nagyon népszerűek. Mutatjuk, miért lehet olyan jó a Nintendónak melózni.


A világ egyik legjobb munkahelye lehet a Nintendo

98,8 százalékos a Nintendo alkalmazotti megtartási rátája. Ezzel szemben az országos japán átlagérték 70 százalék egy friss jelentés szerint. Ez a mutató szemlélteti a dolgozók fluktuációját a belépéstől számított három éven belüli kilépéssel kalkulálva. Tehát amíg Japánban egy új munkahelyre belépők 30 százaléka átlagosan az első három évben ki is lép, addig a Nintendónál csupán egy százalék dönt úgy, hogy odébb áll.

A GizmoChina próbál magyarázatot adni rá, miért ragaszkodhatnak ennyire a dolgozói a japán céghez. Úgy látják, egyik oka lehet, hogy a Nintendo egy rendkívül erős, ismert világmárka, ami több mint 130 éve van jelen a játék-, és majdnem 50 éve a videójáték-iparban. A vállalat játékai örömet okoznak kicsiknek és nagyoknak. Az alkalmazottjaikat ez büszkeséggel tölti el, így az is, hogy nekik dolgozhatnak.

Emellett kiemelkedő a cég munkavállalói jóléti programja. Számos juttatást kínál a dolgozóinak, például bőkezű fizetett szabadságot, gyermekgondozási támogatást és egészségbiztosítást. Mindezek célja, hogy az alkalmazottai motiváltak maradjanak. Ez adhat magyarázatot arra is, hogy hiába vannak magasabb fizetések több vállalatnál a szigetországban, mégsem annyira népszerűek, mint a Nintendo.

A harmadik hozzávaló a sikeréhez pedig az lehet, hogy nem magas a cég hierarchia-piramisa, így jobban érvényesülhetnek az alkalmazottai.

Beláthatón időn belül megérkezhet a Nintendo új játékkonzolja

Egyébként a VGC információi szerint 2024 második felében debütálhat a piacokon a Nintendo új játékkonzolja. Ez egybevág az Eurogamer értesüléseivel is, hiszen ők is akkora datálják a Nintento Switch második generációjának megjelenését.

Azonban a VGC-nek finoman szólva sem szívderítő információi is vannak az új kézikonzollal kapcsolatban. Úgy tudják, a japán multi az OLED kijelzőt költséghatékonysági okokból LCD-re cseréli. Sőt, azt is elképzelhetőnek tartják, hogy az LCD-s verzió megjelenését követő években mégis piacra dobjanak egy modernebb, OLED-es verziót, így fölözve le ismét a piacot.

A hírek szerint a Switch utódja is be fog fogadni fizikai kártyákat, viszont kérdéses, hogy a „Switch 2” támogatni fogja-e az elődje játékait. Azonban iparági pletykák szerint a Nintendo már eljuttatta a külsős fejlesztőkhöz az új konzol fejlesztőkészletét, így arra is indulhat a játékgyártás.

Népszerűek a Nintendo konzoljai

A Nintendo Switch lett minden idők harmadik legkelendőbb játékkonzolja, miután tavaly az eladások számát tekintve (122,55 millió értékesítés 2022 végéig) megelőzte a Game Boy-t és a PlayStation 4-et. Nagyjából 33 millió darabra vannak az első helyen trónoló, 158,7 milliós eladást generáló PlayStation 2-től. A második legnépszerűbbnek számító Nintendo DS helyének átvételéhez pedig a 154,2 milliós számot kell meghaladniuk.

Azonban üröm a japán cég örömében, hogy a Switch eladásai lassultak tavaly. Az utolsó három negyedévben 14,91 millióra estek vissza, amíg 2021 azonos időszakában 18,95 millió eszközt sikerült eladniuk. Emellett a videojátékaikra is 4 százalékos volt a keresletcsökkenés, hiába dobtak piacra egy új Pokémon konzoljátékot.

A vállalat a csökkenést részben a félvezetőhiánnyal magyarázza. A konzolkészlet megcsappanása pedig a szoftvereladásokat is visszahúzta. Emellett a visszaesés valószínűleg a hardver öregedésére is visszavezethető. A vásárlók inkább az újabb OLED-es modellt választják, a Switch-ek és a Switch Lite-ok után apad az érdeklődés. Az utóbbi kettő teljesítményre elmarad a legújabb Xbox-szériához vagy a PS5-höz képest is.

Ne hagyd ki!