Világszerte már több mint hárommilliárd ember töltötte le a TikTok-ot. Ez eddig még csak a Facebook-nak, illetve a hozzá köthető applikációknak sikerült.
A TikTokon kívül ezidáig egyedül a Facebook, a WhatsApp, a Messenger és az Instagram érte el a hárommilliárdos letöltési számot. Fontos megjegyezni, hogy a TikTok elsődlegesen nem egy játék alapú applikáció, így az összehasonlítást is ehhez mérten kell kezelni.
A járvány, mint jótevő
A TikTok népszerűségéhez nagyban hozzájárult a koronavírus-járvány. Otthonaikban „raboskodó" emberek százmilliói kerestek szórakozási lehetőségeket, akik közül sokan a TikTok-ban találták meg a tökéletes partnert. A Sensor Tower kutatása szerint a TikTok letöltései az elmúlt két évben az alábbiak szerint alakultak (a „Q" a quarter-t, azaz a negyedévet jelöli):
- 2019, Q2: 157 millió
- 2019, Q3: 176 millió
- 2019, Q4: 201 millió
- 2020, Q1: 318 millió
- 2020, Q2: 301 millió
- 2020, Q3: 188 millió
- 2020, Q4: 174 millió
- 2021, Q1: 178 millió
- 2021, Q2: 205 millió
Ha valami megy, másoljuk
A TikTok sikerei arra ösztönözték a piaci versenytársakat, hogy hasonló funkciókkal bővítsék saját termékeiket. Ezen az állásponton volt az Instagram és a YouTube vezetősége is. Ennek okán előbbi kínálatában már elérhető a Reels, utóbbiéban pedig a Shorts funkció.
A TikTok-ot birtokló ByteDance vállalat befektetői jelenleg nagyjából 50 milliárd dollárra becsülik az app piaci értékét.