A YouTube egy TikTok replikával támadja a magyar piacot

A YouTube a magyar piacon is beveti a TikTok-rivális szolgáltatását

A YouTube július 14-én hivatalosan is bevezeti Magyarországon a YouTube Shorts béta verzióját. A funkció kifejezetten a rövid videók megosztására biztosít platformot.


A YouTube 2020 szeptemberében indította útjára a Shorts funkciót, amelyet lényegében a TikTok riválisának szánt. A bejelentés óta a vállalat már több mint 26 országban vezette be a funkciót, amely hamarosan országunkat is eléri. Egészen pontosan július 14-én, szerdán. A magyar felhasználók eddig nem fértek hozzá a Shorts tartalomkészítő eszközeihez, ez fog most változni. A YouTube azt is közölte, hogy a Shorts indulása óta összességében már több mint 6,5 milliárdos nézettséget generált a platformnak, így a magyar felhasználók is újabb bevételi forrásokban reménykedhetnek.

Új funkciók, új megjelenés

A YouTube Shorts rengeteg praktikus funkcióval érkezik. Ilyen például a multiszegmensű kamera, amellyel a felhasználók videoklipeket fűzhetnek össze. A felhasználók emellett audiomintákat próbálhatnak ki a Shorts és a YouTube összes videójából, zenés klipeket rögzíthetnek, illetve sebességszabályzó beállításokkal színesíthetik a kreálmányaikat.

Továbbá:

  • szöveget adhatnak a videó bármely pontjához
  • beépített szűrőkkel változtathatják a videók színvilágát
  • saját galériában tárolt felvételekkel bővíthetik a Shorts-klipeket
  • több mint 250 kiadó zeneszámait használhatják fel a videóikban
  • megtagadhatják másoktól a tartalmuk felhasználást

A Shorts videók elérésének növelése érdekében a vállalat egy külön sort is beiktatott az új funkciónak a kezdőlapon, illetve a mobilapplikációhoz is hozzáadott egy Shorts fület. Így sokkal kényelmesebb és egyszerűbb lesz az új és releváns tartalmak felfedezése.

Szükséges ez?

Igen. A közösségi média platformokhoz köthető szponzorációs piac értéke 2019-ben meghaladta a 8 milliárd dollárt. Egyes becslések szerint jövőre ez a szám elérheti a 15 milliárd dollárt is. Azonban a tartalomgyártók igényei megváltoztak, illetve új kihívók érkeztek a piacra. Hatalmas verseny alakult ki a vállalatok között, melynek célja a tehetséges alkotók bevonzása. Éppen ezért az olyan cégeknek, mint a YouTube folyamatosan tartaniuk kell a lépést a piaci igényekkel. Jelenleg a TikTok az egyik legmenőbb közösségi média platform, így logikusnak tűnik a YouTube lépése.

A YouTube az elmúlt 3 évben összesen több mint 30 milliárd dollárt fizetett ki tartalomgyártóknak és médiavállatoknak. A vállalat nemrég egy 100 millió dolláros alapot hozott létre a Shorts alkotóinak, így ösztönözve őket a platform használatára.

Ne hagyd ki!