A YouTube anyavállalata, az Alphabet betiltott minden politikával, alkohollal, szerencsejátékkal és vényköteles gyógyszerekkel kapcsolatos reklámot-írja a Reuters.
A tiltás a YouTube fejléc-szalaghirdetéseire vonatkozik. A hirdetőknek 2020-ban még lehetőségük volt arra, hogy egy teljes napra lefoglalják a YouTube főoldalán megjelenő fejléc-szalaghirdetéseket. Az Alphabet tavaly ezt a lehetőséget megszűntette, egyebek között Donald Trump provokatívnak ítélt politikai hirdetései miatt. A vállalat most arról tájékoztatta a hirdetőit egy e-mailben, hogy a mostani, új, vagyis teljes korlátozás az Alphabet tavalyi lépéseit viszi tovább – derült ki a Reuters cikkéből.
Jogos az aggodalom
Rendszeresen ellenőrizzük a hirdetési követelményeinket, hogy biztosíthassuk az egyensúlyt a hirdetők és a felhasználók igényei között. Úgy hisszük, hogy a tavalyi fejléc-szalaghirdetések lefoglalási folyamatainak változtatásaira építve a mostani fejlesztés egy jobb felhasználói élményt eredményez
-olvasható a Google szóvivőjének e-mailjében.
A Google a tavalyi amerikai elnökválasztás alatt betiltotta az összes politikai jellegű hirdetést az Egyesült Államokban. A korlátozást december 10-én ideiglenes feloldotta, majd ismét érvénybe léptette Joe Biden beiktatási ceremóniája előtt. Ezekre az erőszakos tüntetések, a Capitolium ostroma, és a provokatív, érzékeny témákat boncolgató hirdetések miatt került sor. A YouTube üzletpolitikája nem egyedi, a Facebook is hasonló lépéseket tett az erőszakot generáló tartalmak kiszűrésére.
Az Alphabet legfrissebb korlátozása a politikán és a választási kampányokon kívül a szerencsejátékra, az alkoholra és a vényköteles gyógyszerekre is kiterjed. A Google korábbi közlése szerint a vállalat legfontosabb hirdetési egységének korlátozása az érvénybe lépés után eredményesnek bizonyult.