Tehenészet
Forrás: Shutterstock

Keresetkiegészítés: többet hoz a Youtube a gazdának, mint a tehenészete

Egy brit szarvasmarhatenyésztő azt állítja, hogy több pénzt keres a YouTube-on, mint a tejelő állományán. Hogyan csinálja és melyek a népszerű tartalmak?


A gloucestershire-i Wotton-under-Edge-ből származó Ian Pullen 2018 óta posztol tartalmakat az oldalra - írja a BBC. Farmer P nevű csatornájának 37 500 feliratkozója van, és egyes videóit több százezren nézik meg. Pullen úr megmutatja, mi megy jól illetve rosszul a gazdaságban, és azt tanácsolja az embereknek, hogy "maradjanak őszinték" a közönségükkel.

Forrás: BBC



Amikor elindította a csatornát, Pullen úr nem számított arra, hogy fizetést kap majd a munkájáért.
"Körülbelül két és fél évvel ezelőtt kaptam egy üzenetet a Google-tól, hogy "most fizettünk neked 47 fontot"" - mondta.
"Azt kérdeztem magamtól: hogy is van ez?'. A következő 80 font volt, majd 300 font.

A YouTube most már több mint 40 marhát keres nekem... Ki gondolta volna?".

Az online bevételből új istállót vásárolt, és prémium kategóriás kamerakészletbe fektetett be, beleértve egy drónt is a légi felvételekhez, hogy változatosabbá tehesse a tartalmait. A gazda minden online keresett pénzt visszaforgat a gazdaságába.


Azt is megtanulta, hogy milyen tartalmak izgatják leginkább a közönségét. A fényes traktorok népszerűek, akárcsak a kutyája, Biskit, akinek még saját árucikke is van.

Katie Jarvis a gloucestershire-i National Farmers' Uniontól úgy véli, hogy az ágazatnak jót tenne, ha több vlogoló gazdálkodó lenne. "Nagyon bizonytalan idők járnak a mezőgazdaságban, és ez még egy ideig így is marad" - mondta. "Ha tudnak egy kis pénzt keresni vele, miközben a nyilvánosságot is tájékoztatják arról, hogy mivel foglalkozunk, valamint az élelmiszertermelés és a környezetgazdálkodás fontosságáról, annál jobb."

The Conversation

Ne hagyd ki!