A Facebook vezérigazgatója új Instagram-fejlesztéseket jelentett be, aminek köszönhetően szintet léphetnek az oldal tartalomkészítői – írja a CNBC.

A legutóbbi bejelentés alapján új piactérrel bővül az Instagram, ami a különböző márkákat, vállalatokat olyan tartalomgyártókkal kötné össze, akik követőbázisa és portfóliója pontosan ráillik a marketingjük célközönségére. Ezzel az influenszerek bevételeit is növelhetnék, illetve a cégek dolgát is megkönnyítenék.

​Épp időben

Az Instagram-influenszerek már jóideje promotálják egyes cégek termékeit és szolgálatatásait fizetett együttműködések keretein belül. Az új piactér viszont lehetővé tenné a vállalatoknak, hogy könnyebben rátaláljanak a feltörekvő véleményvezérekre, akiknek a profilja egyezik a céljaikkal.

Ez nem is jöhetett volna jobbkor, hiszen az Apple a napokban jelentette be az új reklámkorlátozó fejlesztéseit, amivel jelentősen megnehezíti a célzott hirdetések eljuttatását az iPhone és az iPad tulajdonosokhoz. Azzal, hogy az eladásokat és a hirdetéseket az applikációkra fókuszálják, hatékonyabban tudják majd a személyre szabott reklámokat elhelyezni, illetve pontosabb képet adhatnak a vállalatok a forgalmi adatokról.

​Többlépcsős fejlesztések

Tavaly élesítették a „Facebook Shops" és az „Instagram Shops" funkciókat, melyek elsődlegesen azt a célt szolgálták, hogy a kereskedelem minél nagyobb része közvetlenül a közösségi felületeeken menjen végbe. Ezek a „boltok" lehetővé teszik, hogy az egyes cégek, influenszerek közvetlenül értékesíthessék a termékeiket a végfelhasználóknak.

Ezt az újítást fejleszti tovább most a Facebook. Úgynevezett „alkotói boltokat" vezetnek be, melyek segítségével a tartalomgyártók közvetlenül a profiljukon keresztül értékesíthetik a termékeiket, szolgáltatásaikat az Instagram felhasználóknak. Ezáltal szélesebb alkotói bázisnak nyílik lehetősége a bevételeinek növelésére.

Mark Zuckerberg kiemelte, hogy az online kereskedelem kulcsfontosságúnak bizonyult az elmúlt évben a hagyományos boltok lezárása miatt.

Emellett egy affiliate piacteret is terveznek, melyek az egyes ajánlások alapján kedvezményekhez juttatná az alkotókat.

Azt egyelőre nem jelentették be, hogy pontosan mikor vezetik be az új funkciókat.

The Conversation

Friss

Fotó: Shutterstock

Sorstársait segíti a semmiből jött milliárdos üzletasszony

Az indonéziai Tessa Wijaya mindig is arról álmodott, hogy sikeres karriert fusson be a fintech szektorban. Képzetlen, délkelet-ázsiai nőként azonban ez szinte lehetetlennek tűnt. Kitartásának köszönhetően minden akadályt leküzdött, dollármilliárdos üzletet alapított, most pedig azon dolgozik, hogy más nők is a nyomdokaiba lépjenek.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Gates, Musk és Cook nem finomkodik, ha Steve Jobs-ról van szó

Steve Jobs bevonult a történelembe. Munkatársak és versenytársak tömegei tulajdonították sikerük egy részét Jobs-nak, aki kereken 10 évvel ezelőtt hagyott itt minket örökre. Ma van a nemzetközi Steve Jobs megemlékezés napja, utánajártunk, hogyan vélekednek az üzletemberről napjaink meghatározó piaci szereplői.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Hányan tapsikolnak? Bali megnyitotta a kapuit a magyarok előtt

Az indonéz szigetvilágban található Bali és Riau szigetei 18 hónapnyi „zárva tartás" után ismét megnyitották kapuikat a nemzetközi turisták előtt. Az örömtánccal azonban érdemes várni, ugyanis számos előírásnak meg kell felelni a belépéshez.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!