A Facebook vezérigazgatója új Instagram-fejlesztéseket jelentett be, aminek köszönhetően szintet léphetnek az oldal tartalomkészítői – írja a CNBC.

A legutóbbi bejelentés alapján új piactérrel bővül az Instagram, ami a különböző márkákat, vállalatokat olyan tartalomgyártókkal kötné össze, akik követőbázisa és portfóliója pontosan ráillik a marketingjük célközönségére. Ezzel az influenszerek bevételeit is növelhetnék, illetve a cégek dolgát is megkönnyítenék.

​Épp időben

Az Instagram-influenszerek már jóideje promotálják egyes cégek termékeit és szolgálatatásait fizetett együttműködések keretein belül. Az új piactér viszont lehetővé tenné a vállalatoknak, hogy könnyebben rátaláljanak a feltörekvő véleményvezérekre, akiknek a profilja egyezik a céljaikkal.

Ez nem is jöhetett volna jobbkor, hiszen az Apple a napokban jelentette be az új reklámkorlátozó fejlesztéseit, amivel jelentősen megnehezíti a célzott hirdetések eljuttatását az iPhone és az iPad tulajdonosokhoz. Azzal, hogy az eladásokat és a hirdetéseket az applikációkra fókuszálják, hatékonyabban tudják majd a személyre szabott reklámokat elhelyezni, illetve pontosabb képet adhatnak a vállalatok a forgalmi adatokról.

​Többlépcsős fejlesztések

Tavaly élesítették a „Facebook Shops" és az „Instagram Shops" funkciókat, melyek elsődlegesen azt a célt szolgálták, hogy a kereskedelem minél nagyobb része közvetlenül a közösségi felületeeken menjen végbe. Ezek a „boltok" lehetővé teszik, hogy az egyes cégek, influenszerek közvetlenül értékesíthessék a termékeiket a végfelhasználóknak.

Ezt az újítást fejleszti tovább most a Facebook. Úgynevezett „alkotói boltokat" vezetnek be, melyek segítségével a tartalomgyártók közvetlenül a profiljukon keresztül értékesíthetik a termékeiket, szolgáltatásaikat az Instagram felhasználóknak. Ezáltal szélesebb alkotói bázisnak nyílik lehetősége a bevételeinek növelésére.

Mark Zuckerberg kiemelte, hogy az online kereskedelem kulcsfontosságúnak bizonyult az elmúlt évben a hagyományos boltok lezárása miatt.

Emellett egy affiliate piacteret is terveznek, melyek az egyes ajánlások alapján kedvezményekhez juttatná az alkotókat.

Azt egyelőre nem jelentették be, hogy pontosan mikor vezetik be az új funkciókat.

The Conversation

Friss

A Facebook, ahogyan eddig ismertük, pár év múlva megszűnhet létezni

Mark Zuckerberg igen tartalmas interjút adott a The Verge-nek, amelyből iderült, mit tervez a Facebookkal. Elöljáróban csak annyit mondunk: metaverzum.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Üzent a milliárdos űrhajós az önmagukban kételkedőknek

A Virgin Group milliárdos alapítója, Richard Branson szerint egészséges és teljesen emberi, ha valaki kételkedik magában. Ami igazán fontos, az az, hogy ne engedjük, hogy a félelmeink elnyomják az álmainkat.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Redd on Unsplash

Felforgatná az időrabló online meetingek világát egy startup

A Katch nevet viselő informatikai startup négymillió dolláros befektetéshez jutott. A támogatók között megtalálhatók a Tumblr, a Pinterest, a Square és a Giphy nagyágyúi is.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!