A szakemberek aggodalma nem alaptalan, hiszen a legtöbb üzleti találkozót továbbra is az online térben ütik nyélbe. Azonban Guillaume Faury a svájci NZZ am Sonntag újságnak arról beszélt, hogy a vállalati gondolkodásmód megváltozott.
A vállalatok rájöttek, hogy hamarosan eljön az a pillanat, amikor ismét személyesen kell találkozniuk a partnereikkel és a beszállítóikkal. Előbb-utóbb ki kell menniük a terepre, ha új termékeket akarnak fejleszteni, vagy gyárakat akarnak építeni
– nyilatkozta a szakember az újságnak.
Az első fecskék
Az Airbus vezérigazgatója arról is beszélt, hogy a légitársaságoknak előre kell tervezniük, mennyi helyet szánnak kereskedelmi, illetve üzleti utazásra. A repülési szolgáltatásokat nyújtó vállalatok adatai egyértelműen alátámasztják a szakember véleményét, ugyanis a légiközlekedési piac szereplői közel annyi hellyel kalkulálnak a business osztályon, mint a 2019-es évben. Guillaume Faury arra a kérdésre, mire számít az üzleti utazások terén, diplomatikusan nyilatkozott. Úgy véli, valószínűleg kevesebb üzletembert szállítanak majd a repülőgépek, de véleménye szerint elenyésző lesz a különbség a vírus előtti békeidőkhöz képest. Mint fogalmazott:
Aligha több, de nem is kevesebb, mint a pandémia előtt
Az Airbus 2019-es bevételei elérték a 70,5 milliárd eurót, ám 2020-ban „csupán" 49,9 milliárd eurós bevételt könyvelhetett el. A vállalat tavaly 566 kereskedelmi repülőgépet gyártott a 2019-es 863-hoz képest. A helikopter részleg egész jól átvészelte a vírust, amiből a cég 2020-ban 300-at gyártott, alig 32-vel kevesebbet, mint a vírust megelőző évben.