Az easyJet több ezer járatot töröl a nyáron, miután a londoni Gatwick és az amszterdami Schiphol repülőtér is csökkentette kapacitását, emellett a fapados légitársaság továbbra is munkaerőhiánnyal küzd.
Az easyJet arra számít, hogy a pandémia előtti forgalomhoz képest 90 százalékos kapacitáson tud működni júliusban, augusztusban és szeptemberben. Májusban ezekre a hónapokra még 97 százalékos kihasználtságot tervezett, ami nagyjából 160 ezer járatot jelentett.
Így lehet tervezni
A brit légitársaság közlése szerint egyebek között azért kellett meghoznia a döntést, mert 14 hetes a várakozási idő az új munkaerő biztonsági ellenőrzésére a korábbi 10 hét helyett, valamint a Brexit miatt nem fér hozzá az európai munkaerőhöz.
A londoni Gatwick repülőtér, amely az easyJet egyik fő bázisa, a múlt héten jelentette be, hogy munkaerőhiány miatt kevesebb gépet tud fogadni és indítani.
Az amszterdami Schiphol, a légitársaság másik fő bázisa ugyancsak korlátozásokra kényszerült: 16 százalékkal vágja vissza a kapacitását a főszezonban.
Az easyJet feje, Johan Lundgren azt mondta, hogy a járatok csökkentésével minimalizálni tudják annak esélyét, hogy az utolsó pillanatban töröljenek járatokat, és ezzel nagyobb bosszúságot okozzanak az utasoknak.
Fontos, hogy a nyári menetrendben proaktívan csökkentsük a járatok számát, így előre tudjuk figyelmeztetni az utasokat, és alternatív foglalási lehetőségeket ajánlhatunk fel
– mondta.
Hiányoznak az uniós munkavállalók
Európai légitársaságok és repterek több ezer dolgozót bocsátottak el a pandémia idején, így a mostani erős utazási kedvet nem tudják maradéktalanul kiszolgálni.
Lundgren hozzátette, hogy az easyJet hamarosan bejelenti a járattörléseket. Ezek főként a Gatwickot és Amszterdamot érintik majd, de más európai reptereken is tapasztalhatók működési problémák, például Párizsban és Genfben.
A légitársaság vezetője hangsúlyozta, hogy a nyár előtt több embert vettek fel, mint valaha, de a biztonsági ellenőrzés lassítja a munkába állásukat.
Azt mondta, hogy „hatalmas mennyiségű” önéletrajz érkezett, de nem tudtak elhelyezni annyi uniós munkavállalót, mint a pandémia előtt. Mint mondta: „rengeteg uniós polgárt el kellett utasítanunk, a Brexit utáni helyzet miatt”.
Még nagyobb problémának nevezte a földi kiszolgálószemélyzet alacsony számát, és a légi irányítás korlátozásait, aminek következtében gépek nem térnek vissza a bázisra, és a személyzet rossz helyen ragad.