A Ryanair vezérigazgatója, Michael O'Leary figyelmeztette a repülni vágyókat, hogy jövőre jóval magasabb árakra lehet számítani.


Mi áll a háttérben?

Michael O'Leary a The Sunday Times-nak adott interjújában több okot is megnevezett, melyek egyértelműen arra utalnak, hogy 2022-ben drámai drágulásra lehet számítani a légiközlekedési iparágban. Ez főleg a fapados légitársaságokat és a rövid távú repülőjáratokat fogja érinteni.

O'Leary négy fő befolyásoló tényezőt emelt ki:
  • infláció
  • magasabb adók
  • szűkösebb, csökkentett járatszám, kisebb flották
  • brutális igénynövekedés a nyaralni vágyók köreiben

Minden mindennel összefügg

O'Leary kifejtette, hogy a pandémia miatt rengeteg légitársaság csökkentette a kapacitását. Példának okául a Thomas Cook hatmillió, a Flybe nyolcmillió, a Norwegian pedig közel 24 millió hellyel kevesebbet kínál, mint 2019-ben. Az Alitalia is 40 százalékkal visszavágta a flottáját. O'Leary elmondta, hogy 2022-ben körülbelül 20 százalékkal kevesebb lesz Európában a rövid távú szállítási kapacitás, a kereslet viszont drámaian élénkülni fog. Ez a kettősség egyenes úton vezet a magasabb árakhoz. Ehhez még tegyük hozzá, hogy a közgazdászok az infláció élénkülésére számítanak, ami O'Leary szerint drágább jegyekhez és nagyobb környezetvédelmi adókhoz vezet.

Veszélyben a munkahelyek

Bár a szakember keresletnövekedéssel kapcsolatos előrejelzése biztató lehet a társaságoknak, kérdés, mennyi munkahely fog megszűnni a nagy fellendülés előtt. A kapacitások csökkentése ugyanis elbocsátásokkal jár. Az EasyJet például bezárta a bázisait a London Stansted, a London Southend és a Newcastle-i reptereken, és további 4500 munkahely megszűnésével kalkulál. November elsejétől pedig a Ryanair is azt tervezi, hogy elhagyja a Southend-i állomást. A Ryanair viszont Newcastle-ben új bázist nyit, amely 60 munkahelyet fog teremteni.

Számos légitársaság figyelmeztette egyebek között a brit kormányt, hogy több ezernyi munkahely kerülhet veszélybe, ha nem hosszabbítják meg a furlough rendszer érvényességét. Ez egy olyan támogatási rendszer, amelyben az állam a nehéz helyzetbe került munkavállalók bérének 80 százalékát magára vállalja, kifizeti. A furlough leállítása szeptember végén várható.

A helyzetet tovább nehezítik a beutazási korlátozások, a költséges PCR tesztkövetelmények, és az állandóan változó szabályozások, amelyek sok esetben eltántorítják az embereket az utazástól.

The Conversation

Friss

Fotó:Shutterstock

Szegénységi csúszdán a magyar nyugdíjasok, mi lehet a megoldás?

Minden magyar nyugdíjas egy szegénységi csúszdára kerül, amint megállapították a nyugdíját – mondta a Portfolio-nak Farkas András nyugdíjszakértő, aki néhány megoldási javaslatot is ismertetett.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:Shutterstock

Ha zavarnak a szeméthegyek, itt és most te is tehetsz ellenük, mutatjuk

Hétfőtől lehet regisztrálni a legnagyobb belföldi hulladékgyűjtő eseményre, a TeSzedd! – Önkéntesen a tiszta Magyarországért akcióra - mondta Steiner Attila, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) államtitkára. Mutatjuk, hol.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:Shutterstock

Orbán Viktor elmondta, mikor és hogyan kapnak vissza 600 milliárdot a családok

Az oltás működik, Magyarország működik – mondta a kormányfő az Országgyűlés őszi ülésszakának megnyitásaként. A miniszterelnök több fontos intézkedést is bejelentett, ezeket foglaljuk össze.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!