A vasúttársaság 250 millió angol fontot kapott, hogy elkerülje a totális csődöt. A segélycsomagot bankok és befektetők állították össze – írja a BBC.
A vasúttársaság tavaly novemberben közölte, hogy az életben maradásért küzd. Ennek a fő oka az volt, hogy az utasszám, és vele együtt az induló járatok száma drasztikusan visszaesett a pandémia hatására.
A segélycsomaghoz 50 millió fonttal járultak hozzá a befektetők. Ehhez társult egy százmillió fontos új, illetve egy 50 millió fontos meglévő, de átstrukturált banki kölcsön.
A legnagyobb vesztes
Jacques Damas, az Eurostar vezérigazgatója elmondta, az összes vasút- és légitársaság közül az ő cége szenvedte el a legnagyobb károkat tavaly. Novemberben 95 százalékos visszaesésről számolt be. Ekkoriban segítségért fordult a brit kormányhoz, mondván, hogy a légitársaságokat is kisegítették, esetenként akár 8 millió fonttal is. Erre azt a választ kapta, bár szeretnék, hogy fennmaradjon a cég, igazából semmi közük nincs hozzá (2015-ben a kormány minden Eurostar-részvényétől megvált).
Túl a nehezén, ha minden igaz
Jelenleg napi egyetlen járatot üzemeltetnek London és Párizs között, és egyet az Amszterdam-Brüsszel útvonalon. Júniusra a járatszámot megháromszoroznák, az igényekhez mérten pedig tovább növelnék az induló vonatok számát a nyár folyamán. A vezérigazgató arra számít, hogy jelentősen megugrik a kereslet a nagysebességű vonatokra az utazási korlátozások feloldásával. A London-Párizs útvonal egyelőre bajos lehet, ugyanis az Egyesült Királyság sárga besorolást adott Franciaországnak. Ez azt jelenti, hogy nyugodtan odautazhatnak a brit polgárok, ám amint visszatérnek a szigetországba, 10 napos karantén vár rájuk
2019-ben 987 millió font volt a vállalat teljes bevétele. Kérdés, a 95 százalékos zuhanás után el tudják-e érni újra ezt a szintet.