Megint alkotott a Facebook, a felhasználók nem örülnek

Mark Zuckerberg szerint a VR szemüvegek hamarosan teljesen át fogják alakítani a fitnesz szolgáltatások világát. Mindeközben a VR-játékokban megjelentek az első reklámok-olvasható a BBC és a CNBC cikkeiben.


Mark Zuckerberg a napokban online formában tiszteletét tette a francia technológiai konferencián, a VivaTech-en. A tech-zseni a virtuális és a kiterjesztett valóság lehetőségeiről beszélt. Napjainkban egyre többet találkozni az AR és a VR kifejezésekkel. A VR (virtual reality) a virtuális valóságot takarja. Például egy VR-szemüveget felvéve egy új világba lépünk. A különféle játékokat, filmeket úgy látjuk, mintha azokban mi magunk is szereplők lennénk. A kiterjesztett valóság (AR=augmented reality) a valódi világunkat formálja át. A telefonunk kameráján, vagy egy szemüvegen át a valóságot látjuk, amit az eszközünk fel tud tölteni plusz tartalommal.

A VR és a fitnesz 

A Facebook-vezér úgy véli, hogy a VR szemüvegek hamarosan olyan szolgáltatást nyújthatnak a felhasználóknak, amely jelenleg a Peloton vállalatnál érhető el. A Peloton amerikai cég, amely futópadokat és spinning szobabicikliket forgalmaz. Az igazi kuriózumot az jelenti, hogy egy bizonyos összeg fejében edzésekre lehet előfizetni a vállalatnál. A berendezésekre szerelt okos képernyőkön így a megadott időpontban bejelentkezik a tréner, és levezényel egy edzést. Ráadásul a felhasználók videochatelhetnek is egymással. Zuckerberg úgy véli, a VR szemüvegek ezt vihetik tovább.

Gondoljatok rá úgy, mint a Peloton-ra, csak ebben az esetben a VR-t fogod használni, közben felteszed a fejedre a headset-ed, és máris kezdheted a boksz edzésedet, vagy a táncórádat egy csodálatos környezetben

-mondta Mark a konferencián.

Hozzátette, hogy a VR egyelőre csak a játékok világában hódít. Azonban az üzletág olyan rohamos fejlődésnek indult az elmúlt években, hogy arra számít, a VR lesz a következő meghatározó számítástechnikai platform a számítógépek és a telefonok mellett.

Zuckerberg szerint a VR technológiája a munka világát is drasztikusan átalakíthatja. Egész irodákat lehet építeni a virtuális térben, ahova a szemüvegek segítségével bárki csatlakozhat. Ez pedig a videochateknél egy sokkal személyesebb és élvezetesebb online találkozót eredményez.

Reklámokból sosem elég

A Facebook 2014-ben, 2,3 milliárd dollárért vásárolta fel a világ egyik legnagyobb VR technológiai vállalatát, az Oculus-t. Nem sokkal ez után az Oculus alapítója, Palmer Luckey mindenkit biztosított arról, hogy a felhasználókat soha nem fogják reklámokkal idegesíteni.

Az Oculus nemrégiben arról írt egy blogposztban, hogy alternatív bevételi forrásokat keres, amivel a fejlesztőit szeretné támogatni. A cég kifejtette, hogy ezek a források kulcsfontosságúak egy önfenntartó platform kialakításában, amelyre új üzleti modellek épülhetnek. Ezek végső soron új tartalmi elemeket és nagyobb felhasználóbázist eredményeznek.

Na mi lett a megoldás? Bizony, a reklámok.

Az elmúlt hónapban az Oculus a telefonos VR applikációkban felbukkanó reklámokkal kísérletezett. Most az is kiderült, hogy a Balston lesz az első játék, amelyet megtűzdelenk reklámokkal .

Persze eddig is bevett szokás volt, hogy a szponzorok reklámokat jelenítenek meg egy játékban, de egy VR esetén rengetget ronthat a felhasználói élményen egy rosszul beállított hirdetés.

A CCS Insight elemzője szerint nagyon naivak azok az emberek, akik azt hitték, hogy ez a pillanat soha nem fog eljönni. A Facebook a bevételei nagy részét hirdetésekből szerzi, így nem az volt a kérdés, hogy begyűrűzik a VR-ba az üzletág, avagy sem, hanem az, hogy mikor fog ez megtörténni.

Ne hagyd ki!