A magyarokban még mindig él az a kép, hogy a videojátékosok (gamerek) többnyire otthon ülő, egészségtelen életmódot élő, fiatal fiúk. Csakhogy a játékosok fele nő és több, mint harmada 40 év feletti.


​Akik nem játszanak

Az LG Magyarország országos, a 18-65 éves korcsoportra reprezentatív kutatása alapján a videojátékokkal nem játszók véleménye a gamerekről egyértelműen sztereotip: a válaszadók 86 százaléka inkább férfinak képzeli el a játékosokat, 77 százalékuk pedig inkább fiatalnak. A megkérdezettek a videojátékosokról azt gondolják, magányos, otthonülő emberek, akik nem sportolnak, a játékon kívül nincs hobbijuk, nem szívesen utaznak, illetve nem figyelnek oda a táplálkozásukra és a megjelenésükre.

​Hétköznapi játékosok a gamerekről

A kutatásban az LG átlagos játékosoknak nevezte azt a csoportot, amelynek tagjai az elmúlt évben biztosan játszottak valamilyen videojátékkal. Az ő véleményük a gamerek neme és életkora tekintetében hasonlít a nem játékosokéhoz: a válaszadók 88 százaléka inkább férfinek képzeli el a gamereket, 84 százalékuk pedig inkább fiatalnak gondolja őket. Az átlagos játékosok már kevésbé gondolják otthonülő, magányos és egészségtelenül élő személyiségeknek a játékosokat, azonban még mindig inkább ebbe az irányba tolódik a játékosok megítélése ebben a csoportban is.

​Gamerek magukról

Az aktív játékosok csoportját a kutatás eredményeinek kiértékelésekor azok alkották, akik a videojátékozást fontos időtöltésnek tartották az elmúlt egy évben. Érdekesség, hogy az ő megítélésük a leginkább sztereotip a saját csoportjuk nemét és életkorát illetően: a válaszadók 92 százaléka inkább férfinak gondolja a gamereket, 84 százalékuk pedig fiatalnak tartja őket. Bár az egyéb területeken (sport, bulizás, társaságkedvelés, mozgalmas életmód) ők gondolkodnak a legkevésbé sztereotip módon a játékosokról a három csoport közül, még e csoport tagjainak többsége is inkább tartja otthonülőnek a játékosokat.

​Ugyanannyi nő játszik, mint férfi

A videojáték tehát a játékosok és a nem játékosok szerint is a fiatalok és a férfiak hobbija. A valóságban azonban a férfiak és nők aránya közel egyforma a gamerek körében hazánkban. A 18-29 évesek aránya 28 százalék, a 30-39 éveseké 33, a 40 éves vagy annál idősebb játékosok aránya pedig 39 százalék volt a megkérdezett átlagos játékosok körében. Az aktív játékosok esetében hasonlóak az arányok: a válaszadók 37 százaléka 18-29 éves, 31 százaléka 30-39 éves, 32 százaléka pedig 40 éves vagy idősebb. Az átlagos játékosok körében a férfiak és nők aránya közel azonos (49 és 51%), és az aktív játékosoknál sem tolódnak el drasztikusan ezek az arányok (férfiak: 58%, nők: 42%). A hazai gamerek legnagyobb arányban mobilon játszanak, csak ez után következnek a laptopok és asztali számítógépek, a konzolok pedig a harmadik helyet foglalják el. A játékosok 46 százaléka az, aki csak egyféle eszközön játszik.

​Nem magányosak

Bár más gamereket magányosnak és otthonülőnek látnak, a játékosok magukról mégis azt gondolják, hogy társaságkedvelőek, szeretnek utazni, a játékon kívül is vannak hobbijaik és fontos számukra a külső megjelenésük. A valóságban tehát gamerek és nem gamerek hasonlóan élnek, és hasonlóan gondolkodnak magukról. A játék a sztereotípiákkal ellentétben pedig önmagában nem zárja el a játékosokat a külvilágtól és nem vezet magányos életmódhoz.

The Conversation

Friss

Fotó: Shutterstock

Reagált a bírálatokra a Ryanair, az utasok járnak jól

A diszkont légitársaság öt napon belül visszafizeti a törölt járatokra szóló jegyek árát a cég csütörtöki bejelentése szerint.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

A szállodások 350 ezerért sem találnak 8 általánost végzett szobaasszonyt

A munkaerőhiány már most, 50-60 százalékos kihasználtságnál is fékezi a növekedést a szállodaiparban, mert azok a szálláshelyek, amelyek reménytelenül próbálják feltölteni üres álláshelyeiket, nem tudnak sem több vendéget fogadni, sem az elvárt színvonalú kiszolgálást nyújtani. Szakmai szövetségük több javaslattal állt elő.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Kínos, mondhatni ciki ügyben bírságolt a versenyhivatal

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 3 millió forintos bírságot szabott ki az „Év Terméke" díjat korábban osztó cégre, amiért az hiányosan teljesítette a saját maga által vállalt kötelezettségeket.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!