Pepsi kólás dobozok felülről
Fotó: unsplash

Ezeket a márkáit adja el a Pepsi!

Megválik Tropicana, Naked és más gyümölcslé márkáitól a PepsiCo Inc. A vevő egy francia magántőketársaság, amelyik 3,3 milliárd dollárt fordít az adásvételre. Az üdítőital gyártó a befolyó összegből pénzügyi helyzetét kívánja rendezni, valamint az egészségesebb termékei értékesítését igyekszik felfuttatni.


Fókuszban az egészségesebb termékek

A Bloomberg cikke szerint az ügyletnek köszönhetően egy közös holdingtársaság jön létre, amelyben a Pepsinek 39 százalékos részesedése marad, így továbbra is részesül a gyümölcsléeladások bevételeiből. „A közös vállalat megfelő erőforrásokat biztosít arra, hogy a hosszú távú növekedésére koncentrálhassunk. Ezen felül lehetőséget ad arra is, hogy a jelenlegi kínálatunkra összpontosíthassunk. Az egészségesebb snackekre, a nulla kalóriatartalmú italokra, valamint az olyan termékekre, mint a SodaStream, melyek hasznosabbak a fogyasztóink és az egész bolygó számára" - mondta Ramon Laguarta, a PepsiCo elnök-vezérigazgatója. A PepsiCo gyümölcslé részlege körülbelül 3 milliárd dollár nettó árbevételt ért el 2020 -ban. Az üzletág árrése azonban alacsonyabb volt, mint a PepsiCo átlaga.

​Van fantázia a gyümölcslevekben

A vevő, a PAI Patrners korábban már a Nestlével is kötött hasonló üzletet, akkor a svájci központú cég amerikai fagylalt üzletágát vette át. A gyümölcslében sok a cukor, ám az természetes eredetű, ráadásul ezen felül sok rostot is tartalmaz és segíti az immunrendszerünk működését. Újfajta gyümölcslevek bevezetésével, a termék összetételének megváltoztatásával, a természetes hidratáltságra összpontosítva megtalálnánk a módját, hogyan lehet ezeket a nyilvánvaló előnyöket piaci sikerré alakítani - mondta Maud Brown, a PAI amerikai irodájának vezetője. A PAI-nak jól ismert, de piaci szempontból kissé elhanyagolt márkákban lát fantáziát, amelyeket megvásárolva és „felfrissítve" forgalmaz.


Ne hagyd ki!