A fogyasztók az olcsóbb termékeket keresik, kóla és csipsz helyett pedig egészségesebb irányba fordulnak. Úgy tűnik, hogy ennek a trendnek az egyik vesztese a PepsiCo, amely áremelések után a várakozásokhoz képest kevesebb bevételt ért el és előrejelzését is visszafogta.
A PepsiCo kedden csökkentette az éves értékesítési növekedésre vonatkozó előrejelzését - írja a Világgazdaság.
Nem menő a csipsz és a cukros üdítő
Az elmúlt évek inflációs hullámai és a magasabb hitelköltségeknek a hatásai továbbra is nyomás alatt tartják a fogyasztói költségvetéseket, ami a vásárlási szokásokat is átalakította – magyarázta a borús kilátásokat Ramon Laguarta vezérigazgató. Az élelmiszerek és egyéb termékek árának emelkedése arra kényszerítette a fogyasztókat, hogy visszafogják költekezésüket, kisebb csomagokat és adagokat válasszanak, valamint hátat fordítsanak az édességeknek, a csipszeknek és az üdítőknek – azoknak a termékeknek, amelyek a PepsiCo eladásainak túlnyomó részéért felelősek.
A cég olyan cukros üdítőket gyárt mint a Pepsi Cola, a Mountain Dew, a 7up, a csipszek közül pedig a Lays márka az övé.
Egy megkérdezett szakértő szerint a PepsiCo-nak bővítenie kellene kínálatát az egészségesebb termékek irányába, hogy egy stabil védőhálót építsen fel gyengélkedő kínálata számára.
A britek reklámtilalmat vezetnek be
Korábban megírtuk, hogy a brit munkáspárti kormány harcot hirdetett az egészségtelen ételek, egyebek mellett hamburgerek és csipszek ellen. Jövő év októberétől este 9 óra előtt tilos lesz egészségtelen ételeket reklámozni a televízióban az Egyesült Királyságban, a fizetett online reklámozásukat pedig teljesen betiltják. Angliában az általános iskolát elkezdők, tehát a 6-7 éves gyerekek 20 százaléka túlsúlyos vagy elhízott, ami nyolcadik osztály végére 33 százalékra nő. A reklámtiltást egyébként a felnőttek 80 százaléka támogatja.