Gyémántgyűrű

A luxustermékeket forgalmazó boltok is megszenvedték a koronavírus okozta lezárásokat. Átálltak az online értékesítésre és kiszállításra.


Inkább táveladás, mint e-kereskedelem

Március idusán Olaszországot elérte egy újabb hullám, így ismét bezártak a boltok. Ez nem zavarta a genovai Gismondi 1754 ékszerkereskedő céget, amely a WhatsApp segítségével könnyedén értékesített egy 108,3 millió forint értékű, 10 karátos gyémántgyűrűt egy svájci ügyfelének. Az üzletet hosszas telefonbeszélgetések, video-hívások és csetelések előzték meg.

Korábban el sem tudtam volna képzelni, hogy egy 300 ezer eurós, 10 karátos gyűrűt úgy adok el valakinek, hogy meg sem mutattam neki élőben

-nyilatkozta Massimo Gismondi, az ékszerkereskedés vezetője.

Nagyjából ezzel egyidőben a prémium kategóriás „pufikabátokat" forgalmazó Moncler értékesítési asszisztensei gourmet vacsorák kiszállítását egyeztették a vevőikkel, akiknek így egy fényűző étkezéssel társított termékbemutatót tartottak online formában.

Rájöttünk, hogy minimális fizikai kontaktus mellett is magasszintű szolgáltatást tudunk nyújtani a vásárlóinknak. A táveladások új horizontokat nyitottak meg, ami egyfajta egyveleget képez a hagyományos boltok és az e-kereskedelem között

-nyilatkozta a Reuters-nek Remo Ruffini, a Moncler vezetője.

Maradandó átalakulások

Elemzők szerint a kialakult helyzet miatt rengeteg pénz lapul az európai vagyonosok zsebében, amit normál esetben fényűző hotelszobákra és nyaralásokra költöttek volna. A dizájner-márkák pedig köszönik szépen, igényt tartanának ezekre a forrásokra.

A luxusmárkák világában jellemzővé vált, hogy a bolti eladókat személyi vásárlóasszisztensé avanzsálták. Ez annyit tesz, hogy a legfontosabb vásárlókkal személyesen tartják a kapcsolatot, az igényeikhez mérten összeválogatnak nekik egy termékcsomagot, elküldik nekik kipróbálásra, és ha elnyeri tetszésüket, akkor megvásárolják azokat.

A Louis Vuitton-t birtokló LVMH csoport ezt tovább vitte, „guruló boltokkal" látogatták meg a vevőiket, ezekben parfümöktől kezdve, táskákon át, egészen az órákig mindent kipróbálhattak a potenciális vásárlók. Be is jött nekik ez az akció, 52 százalékkal növekedtek az eladásaik.

A kényszer nagy úr

Az olyan presztízses márkák, mint a Hermes, eléggé ódzkodtak korábban az online értékesítés világától, de mint tudjuk, a szükség törvényt bont. A Boston Consulting Group elemzése szerint az iparág online bevételeinek aránya megduplázódott, ami így már a szektor teljes értékesítésének 20 százalékát tette ki.

A kasmír pulóvereket árusító Brunello Cucinelli kiemelte, hogy kifejezetten hasznosnak bizonyult az online átállás számukra, ugyanis így egy-egy videóhívásban 30-40 vásárlóval tudtak egyszerre foglalkozni.

Lehetőségünk nyílt arra, hogy annyi vevővel lépjünk kapcsolatba, ami személyesen találkozásokkal, időpontfoglalásokkal 3-4 évünket emésztené fel

-mondta a cég vezérigazgatója, Luca Lisandroni.

Az iparág vezető tisztségviselői úgy vélik, a táveladási trend maradni fog a vírus lecsengése után is, viszont az a veszély nem fenyeget, hogy a fizikai boltok iránti igény megszűnne.


Ne hagyd ki!