Státusszimbólum itthon az okostelefon
Fotó: Shutterstock

Sok magyarnak státuszszimbólum az okostelefon

Az OTP Bank áruhitel partnere, a Euronics tapasztalatai szerint a hitelkártyatulajdonosok egyre tudatosabban használják ki az év végi akciókat és kedvezményeket, valamint az is jól látható, hogy ilyenkor többen keresik a drágább, minőségi termékeket.


A karácsony közeledtével sokan vásárolnak elektronikai cikkeket ajándékba, de a novemberi akciók, kedvezmények is hozzájárulnak a kereslet élénküléséhez, mert ilyenkor előnyösebb feltételekkel lehet lecserélni az otthoni gépeket, eszközöket. Az energiaválságban, különösen a drágább háztartási nagygépeknél egyre fontosabb szempont a vásárlásnál az alacsony fogyasztás, a hatékonyság, de más tényezők is szerepet játszanak a döntésekben.

Az OTP Bank megrendelésére készült országos reprezentatív kutatás eredménye szerint a kisebb értékű háztartási gépek meghibásodásakor, a garancia lejárta után a közeljövőben nagyobb értékű kiadást tervező, 25 és 54 év közötti hazai felnőttek többsége (56 százaléka) újat vesz, nagyjából a harmada (29 százaléka) legalább egyszer megkísérelné megjavíttatni és mindössze minden hatodik vásárló próbálkozna addig, amíg azt nem mondják neki, hogy a berendezés menthetetlen. A nagyobb értékű gépeknél (tűzhely, hűtőszekrény, mosógép) már megfordulnak az arányok. A legtöbben (43 százalék) legalább egyszer megpróbálkoznának a javíttatással, valamivel kevesebben (39 százalék) elmennének a végsőkig, és 100-ból csak 18-an vennének azonnal új gépet.

A kutatásból az is kiderült, hogy a többségre (58 százalék) nem igazán vagy egyáltalán nem jellemző, hogy kommunikációs eszközökből a legkorszerűbbet választaná, ez mindössze 10 százalékuknak kiemelten, harmaduknak pedig inkább fontos szempont. A Euronics tapasztalatai szerint egy termék kivételnek számít.

Mobiltelefonoknál gyakori a legújabb széria beszerzése. Ebben az esetben nincs szó arról, hogy elromlott a korábbi készülék, itt inkább az újdonság varázsa, ami meghatározó. Tapasztalataink szerint ezek a készülékek még ma is státuszszimbólumnak számítanak. Az ünnepi időszakban más termékeknél is egyértelműen látható, hogy a vásárlók még inkább a magasabb árkategória és a magasabb minőség felé mennek el. Ilyenkor hajlamosabbak vagyunk többet kiadni egy ismertebb márkájú eszközért. Érezhetően fontosabb szemponttá vált az energiatakarékosság, a vásárlók döntő többsége, 88 százaléka ezt is mérlegeli a választáskor

– mondja Hunyady László, a Euronics értékesítési és operációs igazgatója.


A tudatosság a termékválasztás mellett a pénzügyekben is erősödik. A hitelkártyák használatáról az OTP Bank megrendelésére készült országos reprezentatív felmérés eredménye meg is erősíti ezt. A kártyatulajdonosok háromnegyede rendszeresen követi a kiadásait az internet- vagy mobilbankban, a 18-39 éves korosztályban ez az arány még ennél is magasabb, 85 százalék. A jóváírásokat pedig 90 százalékuk figyeli folyamatosan vagy alkalomszerűen. Mindez azt mutatja, hogy az ügyfelek egyre tudatosabban keresik az akciókat, kedvezményeket.


Related Articles From Your Site
The Conversation

Ne hagyd ki!