Ez a 4 legfontosabb szempont a magya utazóknak a szállás kiválasztásakor
Fotó: Shutterstock

Ezt a 4 dolgot keresik a hazai utazók

A belföldi utazók elsősorban az akciós árakat, csomagajánlatokat, az előleg fizetése nélküli foglalást és a SZÉP-kártyás fizetési lehetőséget keresik - közölte legfrissebb felmérése alapján a Szallas.hu.


Mindezek mellett komoly előnyt jelent, ha a szállásközvetítő oldal rendelkezik mindennap hívható, magyar nyelvű ügyfélszolgálattal is. Hozzátették: az utazást tervezők elsődlegesen az online szállásközvetítő platformokon tervezik meg nyaralásukat, mert ezeken a felületeken a szállástípusok mellett az árak terén is szélesebb merítésből tudnak válogatni.

A Szallas.hu és a BLS-CEE ügyvédi iroda szakértői szerint az elmúlt években számos olyan jogszabály (például GDPR, fogyasztóvédelmi törvény módosítása) született, amelyek még biztonságosabbá teszik az online vásárlást és szolgáltatásigénylést, valamint az ebből eredő esetleges viták rendezését. Az új rendelkezéseknek hála a hatóságok és a közvetítő platformok a szolgáltatókat több eszközzel és hatékonyabban tudják ellenőrizni - fejtette ki a szállásfoglaló portál közleményében Surinya Balázs, a BLS-CEE szakértője.

A Szallas.hu felméréséből az is kiderült, hogy a vendégeknél kiemelten fontos az online fizetési lehetőség, amely növeli a foglalók bizalmát, az utazási kedvet. A vendégek az azonnali, online fizetési lehetőségeket részesítik előnyben: a 2023-as adatok alapján az online fizetések csaknem 45 százaléka bankkártyával, 34 százaléka SZÉP-kártyával és 21 százaléka átutalással történt.

A Szallas.hu szerint a szállás online lefoglalásánál fontos a korábbi vendégek tapasztalata is, nagy jelentőséggel bír a pozitív értékelés. Jelezték, szállásfoglaláskor annak is érdemes utánajárni, milyen feltételek mellett és meddig lehet lemondani a tervezett utazást, illetve kell-e előleget fizetni és van-e kötbér.

Hozzátették, hogy a szállásfoglaló platformokon egyértelműen láthatók a foglalás feltételei, amelyet a szerződéses feltételek segítségével be is tartatnak a partnereikkel.

A Szallas.hu idén májusban, 970 ember bevonásával végzett online felmérést a hírlevél-feliratkozói körében. A mintavétel nem reprezentatív Magyarország lakosságára nézve, de a válaszok alkalmasak a belföldi utazók főbb utazási trendjeinek és attitűdjeinek szemléltetésére - írta a szállásfoglaló portál közleményében.

A kezdetektől 2019-ig Szallas.hu Kft.-ként működő cég 2019 márciusától Zrt.-ként folytatja tevékenységét, 6 leányvállalatát összefogva. Szallas Group márkanév alatt 16 terméket működtet 5 országban, 6 irodában. Tavaly ősszel bejelentették a Szallas Group eladását, a tranzakció zárultával a lengyel Wirtualna Polska lett a cégcsoport tulajdonosa.


Ne hagyd ki!