Megsínylették a koronavírus-járvány időszakát a taxisok
Hatalmas törést okozott a taxitársaságok számára, hogy a koronavírus-járvány első hullámai alatt gyakorlatilag leállt az ország: a 10 évvel korábbi szintre estek vissza a bevételeik 2020-ban. Tavaly azonban látszott némi javulás a forgalmukban.


Megtörte a covid a taxitársaságokat

Rendkívül rosszul érintette a koronavírus-járvány időszaka a taxitársaságokat. A személyszállítással foglalkozó szektor összesített árbevétele 2020-ban 40 százalékot esett, 10,3 milliárdról egy év alatt 6,1 milliárd forintra csökkent. Az adózás előtti eredményük arányaiban ennél is nagyobbat zuhant, a 2019-es 788,5 millió forint után csupán 52,5 millió forintot ért el 2020-ban. Utoljára a 2010-es évek elején láthattunk tőlük hasonló eredményeket – írja az opten.hu.

A covid első hulláma alatt ráadásul több mint 30 százalékkal csökkent a szektorban az alkalmazottak és 20 százalékkal (nagyjából 1500 fővel) az egyéni vállalkozók száma.

A portál szerint jól jellemzi a szektor helyzetét az is, hogy egy-egy napon belül, időpont függvényében, egyszerre jelentkezhet a munkaerőhiány és kereslethiány jele is.

A szektor társas vállalkozásainak a száma - a legtöbb ágazattal ellentétben - egyébként már hét éve csökkent, pedig az utóbbi két évben szüneteltek a kényszertörlési eljárások.

A taxitársaságokra egyébként különbözően hatottak az elmúlt évek nehézségei. Amíg a top szereplők jellemzően elvesztették a bevételük 40-60 százalékát, addig néhány vállalkozás képes volt tartani a korábbi árbevétel szintjét. Erről azonban bővebb információkat majd a 2021-es pénzügyi adatok szolgáltathatnak.

Amire számíthatunk

Érkezett azonban néhány kedvező adat 2021-ből, amelyek a helyrerázódásra utalhat. Emelkedni kezdett például a szektorban az egyéni vállalkozók száma, azonban még mindig nem éri el a 2019-es szintet. A taxitársaságok alkalmazottainak a számában is enyhe növekedés volt tapasztalható tavaly.

Jelenleg mintegy 700 társas vállalkozás működik a szektorban 1300 alkalmazottal, és hozzájuk társul a 6700 taxis egyéni vállalkozó – írja az Opten.

A portál az elemzésében egyébként arra számít, hogy idén is a szektor visszarendeződése lesz tapasztalható, miután emelkedni fog a kereslet a szolgáltatásaikra. Számíthatunk azonban új szereplőkre mind az egyéni vállalkozók, mind a nagy szereplők körében, ami új versenyhelyzetet teremthet a szektorban.

Új szolgáltatást indított a Főtaxi

Január közepén írtunk róla, hogy az üzleti szegmensre koncentrálva és az ügyfelek igényeire reagálva indította el csomagszállítási szolgáltatását a Főtaxi a fővárosban és az agglomerációban. Az azonnali futárposta-szolgáltatás, a Főtaxi GO a hét minden napján, a nap 24 órájában elérhető, egyetlen borítéktól az egytonnás rakományig szinte mindent szállítanak.

A Főtaxi az indulásról kiadott közleményében azt írja, a szállítandó küldeményt a megrendeléstől számítva legfeljebb 4 órán belül felveszik, de sürgős szállítás esetén azonnali, vagyis akár 5-10 percen belüli kiállást is vállal a társaság. A szolgáltatás ráadásul flexibilis, vagyis a feladó a küldemény felvételétől kezdve a kézbesítés megkísérléséig bármely időpontban rendelkezhet a küldemény címzettjének vagy címének a megváltoztatásáról.

„A korábbi visszaesés után az utóbbi évben tapasztalt folyamatos forgalomnövekedés mellett a Főtaxi továbbra is őrzi piacvezető szerepét. Ezt egyebek között annak is köszönhetjük, hogy mi rendelkezünk a legnagyobb vállalati partnerkörrel a taxitársaságok között. A Főtaxi GO szolgáltatás ennek az üzleti szegmensnek az új mobilitási kihívásaira ad választ, ráadásul azonnal, a hét minden napján és órájában”

– mondta Reich Ádám, a Főtaxi vezérigazgatója.

A Főtaxi új szolgáltatásának révén a megrendelők a szerződésektől és más fontos dokumentumoktól kezdve az akár 1 tonnás rakományig szinte bármit feladhatnak. A küldemények – a csomag méretétől függően – motorkerékpárral, személyautóval, furgonnal vagy teherautóval jutnak el a címzetthez Budapesten belül vagy az agglomerációban.

The Conversation

Ne hagyd ki!