Új mesterségesintelligencia-modellt készített az Adobe. A Firefly 3-at a Photoshop új bétájába is beépítette. Így számos új és fejlettebb funkciót kapott a képszerkesztő.
A Firefly 3-mal fejlődött a Photoshop
Az Adobe tavaly nyáron mutatta be a vállalati ügyfeleinek szánt Firefly generatív mesterségesintelligencia-modelljét. Az eszköz lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy bármilyen grafikai tudás nélkül képeket generáljanak pusztán szöveges leírásokkal. Ezeket például marketingkampányokhoz, közösségi médiás promóciókhoz vagy vállalati prezentációkhoz is felhasználhatják.
Az Adobe beépítette a generatív képalkotást a Photoshopba is. A frissítéssel a képszerkesztőben több új mesterségesintelligencia-alapú funkció is megjelent. Például arra is képes lett a program, hogy mesterséges intelligencia (MI) segítségével előállított képeket integráljon más képekbe.
Az Adobe szerint a Firefly Image 3 modellje jelentős minőségi és variációs javulást mutat az elődeihez képest, illetve a felhasználók kérdéseit is jobban értelmezi.
A vállalat becslése szerint a Firefly segítségével eddig több mint hétmilliárd képet generáltak. Sőt, a részprogram jócskán megdobta a Photoshop-előfizetések számát is.
A hwsw megjegyzik, a Firefly kereskedelmi szempontból biztonságos módon generálja a képeket. A modellt a saját stockfotós piacterükön, valamint nyíltan licencelt képeken fejlesztették ki. Emiatt alacsonyabb a szerzői jogi problémák kockázata is.
Emellett azzal is növelték generált tartalmak átláthatóságát, hogy bevezették a „Content Credentials” ikont. Ez segít azonosítani az MI által generált tartalmakat és az eredeti műveket.
Jön a Google Chrome fizetős változata
Az utóbbi időben a mesterséges intelligencia (MI vagy az angol artificial intelligence neve után AI) sorra beköltözött a sokak által használt szoftverekbe, némileg átalakítva a piacot. Például továbbra is a Google dominál a globális keresőpiacon, de kihívást jelentett nekik, amikor a Microsoft MI-vel erősítette meg a Binget. A Google válasza erre a lépésre a Search Generative Experience (SGE) funkció volt, ami AI-jal generált szöveges válaszokkal egészíti ki a keresési eredményeket. Egészen mostanáig.
Ugyanis beigazolódtak a korábbi sajtóértesülések, melyek szerint előfizetői csomagban fogja kínálni a Chrome egyik új, MI-vel támogatott verzióját a Google.
A cégóriás a Cloud Next 24 konferencián mutatta be a böngésző új, elsősorban a vállalati szektorra szánt kiadását, a Chrome Enterprise Premium-ot. Ez a változat a meglévő Chrome Enterprise-ra épül, de kiterjesztett vállalati kontrollal, jobb adatvédelemmel, fenyegetések elleni védelemmel, fejlettebb kártevővédelemmel, illetve MI-alapú adathalászat-ellenes technológiákkal.
A változat lényegesen biztonságosabbnak ígérkezik, mint a továbbra is ingyenes, közhasználatú verziója. Havi 6 dollárért (körülbelül 2150 forintért) lesz elérhető felhasználónként, bár a cégek továbbra is használhatják a díjmentes Chrome Enterprise-t.